נפגעי הסערה מאוכזבים מהפיצוי: "לא יכסה אפילו חצי מהנזקים"

"אני לא מזלזלת בסכום, אבל הנזק שנגרם לי לפחות כפול". כך אמרה הערב לאתר פורבס סיגל אבני, תושבת בת חפר, שביתה נפגע בסערה הגדולה לפני כחודשיים. "לדעתי צריך היה לחלק את הפיצויים אחרת, לפי מי שהיה לו ביטוח ומי שלא היה לו, כמוני. רק להחליף את כל הריצוף עלה לי 30 אלף שקל".

הממשלה הודיעה היום על מתווה הסיוע לנפגעי הסופה יוצאת הדופן שפקדה את ישראל בחודש ינואר, ושגרמה למשק לנזקים המוערכים בכמיליארד שקל. המתווה גובש על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

במסגרת המתווה, יפוצו משפחות שביתן נפגע באופן משמעותי מהסופה ומהשטפונות בעד 75 אלף שקל. סיוע בסך של 5,000 שקל יינתן לבית אב אשר נאלץ לגור מחוץ לביתו למשך תקופה של חודש לפחות בשל הנזקים שנגרמו לבית המגורים. הסיוע יינתן לתושבים ברשויות מקומיות שיוכרו כנפגעות השיטפונות. ההסדר, בשווי כולל של 8 מיליון שקל, גובש על ידי שכלל גם נציגים ממשרדי האוצר והפנים.

"כל הבית נפגע", סיפרה אבני לאתר פורבס. "הסלון, הארונות, המקרר, חצי מהקירות, מכונת כביסה חדשה שקניתי לפני חודש, המזגן שלא עובד. לי לא היתה אפשרות לעזוב את הבית. מי שהיה לו ביטוח צריך לקבל פחות ממני".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום באדיבות משפחת אבני

על פי הודעת הממשלה, הסיוע יינתן במדרגות בהתאם לשיעור הביטוח של הבתים. בעלי בתים שלא היו מבוטחים כלל יקבלו סיוע בשיעור של עד 70% מעלות מקובלת של שיקום מבנה; בעלי בתים שהיו מבוטחים באופן חלקי יקבלו סיוע נוסף בשיעור של עד 50% מהיקף הביטוח ויוכל לקבל עד 85% מעלות מקובלת של שיקום מבנה. ההסדר מתווסף לסיוע של 15 מיליון שקל שהוקצה לרשויות המקומיות לצורך שיקום תשתיות.

כזכור, במהלך חודש ינואר פגעה הסופה קשות באזורים שונים בארץ, ובעיקר ביישובי עמק חפר, בו הוצפו בתים וחלקם נהרסו כליל. במרכז השלטון המקומי העריכו את נזקי הסופה במיליארד שקל. "נדרש שיקום תשתיות רציני", כתב יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט לראש הממשלה וביקש סיוע כלכלי. אז הטיל בוחבוט ספק באשר לגובה הפיצוי שיקבלו הרשויות המקומיות. "לנתניהו אין שום פחד, אין לו מתחרים והוא יודע שהוא ינצח בבחירות. אחרי הבחירות לא ייתנו מיליארד שקל לשיקום השירותים לאזרחים אבל ייתנו מיליארד שקל למפלגה כלשהי בגלל הסכמים קואליציונים", אמר אז.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן