נפילות באסיה: טוקיו צללה ב-6.3% אחרי הורדת תחזית הצמיחה

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום בירידות חדות על רקע הורדת תחזית הצמיחה על ידי הבנק העולמי. המשיקיעים מגיבים גם להחלטת הבנק היפני המרכזי שהודיע השבוע כי לא ירחיב את תוכנית רכישות האג"ח שלו. בשבוע הבא תתקיים ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי על רקע החלטה זו.

בורסת טוקיו הובילה את הירידות החדות ביבשת וצללה ב-6.3% והשלימה צניחה של 20% בשלושה שבועות, שנחאי איבדה 3% ובורסת הונג קונג נפלה ב-2.1%. 

הכלכלה הגלובלית צפויה לצמוח בשיעור של 2.2% בלבד ב-2013, כך הודיע אתמול הבנק העולמי. מדובר בתחזית נמוכה יותר מהקודמת שפרסם הבנק לפיה הייתה הכלכלה צריכה לגדול ב-2.4%. הירידה בתחזית הצמיחה נובעת מהאטה בשווקים המתפתחים כגון: ברזיל וסין. ב-2012 הסתכמה צמיחת הכלכלה הגלובלית ב-2.3%. 

צילום: רויטרס

המשקיעים ממשיכים להביע אכזבתם מהחלטת הבנק היפני המרכזי שלא ללהרחיב את תוכנית רכישת האג"ח שלו. בשווקים עדיין ממתינים לראות את ההוכחות בשטח להבטחותיו של ראש ממשלת יפן שינזו אבה לנקיטת צעדים משמעותיים לקידום הכלכלה במדינה. 

הין נחלש היום מול הדולר ונסחר ברמה של 94.84 ין לדולר, אולם מדובר ברמתו הגבוהה ביותר של המטבע היפני מזה כחודשיים. התחזקותו של הין מעודדת את מניות החברות היצואניות ביפן לעליות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן