“נצחון השמאלנים ביוון עלול להיות קטלני עבור האיחוד האירופי”

"אם המפלגה השמאלנית ביוון תנצח בבחירות, אין לדעת מה יהיה עתידה של המדינה ושל האיחוד כולו", כך לדברי שר האוצר של האיחוד האירופי ז'אן קלוד ג'נקר. את הדברים אמר ג'נקר בראיון לעיתון האוסטרי קורייר בסוף השבוע. 

מנהיג המפלגה השמאלנית הרדיקלית ביוון, אלקסיס טסיפרס, אשר על פי הסקרים נמצא בקרב צמוד מול ראש המפלגה הימנית השמרנית במדינה, מתנגד בתוקף לצעדי הצנע אותם מתבקשת יוון לבצע על מנת לקבל את הסיוע הכספי בסך 162.12 מיליארד היורו מהאיחוד. במידה ולא תקבל יוון את חבילת החילוץ הזאת, היא ככל הנראה תאלץ לפרוש מגוש היורו.

לטענת ג'נקר, על מדינות האיחוד להילחם ולא לוותר על יוון כחברה בגוש משום שעזיבתה עשויה לחרוץ את גורלן של שאר המדינות באיחוד. לדבריו, "אנחנו נאלץ לדבר עם כל ממשלה שתקום ביוון וננסה לשכנע נגד עזיבת גוש היורו משום שהתגובה האירופית למהלך שכזה עלולה להיות בלתי צפויה". ג'נקר הוסיף כי "פרישת יוון מהיורו עלולה לשלוח סימנים מדאיגים לשווקים בכל העולם, מה שבסופו של דבר יביא להיחלשות האיחוד ואף לחיסולו". 

יחד עם זאת, ג'נקר גם הבהיר כי הקלה בתנאי החילוץ עבור יוון לא באה בחשבון. בשל הדאגה הרבה למצבה של יוון, אמר שר האוצר כי במהלך היום הוא ינהל שילות טלפון עם נשיא הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי ומנהל המדיניות המוניטרית באיחוד, אולי רן על מנת לגבש תגובה הולמת לתוצאות הבחירות ביוון, יהיו אשר יהיו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן