נציג נפגעי פעולות האיבה: "איך ייתכן שאנו נתמכים בפרוטות?"

"נרדוף אחר המחבלים בחורמה ונכה בהם בכל מקום", כך הבטיח היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בטקס המרכזי לחללי פעולות האיבה שנערך גם במעמד נשיא המדינה שמעון פרס ונכחו בו גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, הרמטכ"ל בני גנץ והמפכ"ל יוחנן דנינו.

"כל האמצעים כשרים בפני המחבלים. אך עמינו לא ייסוג, לא ניכנע ולא נוותר", אמר נתניהו בטקס, "הטרור אינו מכה משמיים, הוא מעשה ידי אדם וננצח אותו. כח הרצון שלנו חזק משלהם, כפי שאנחנו למדים אחרי 65 שנות עצמאותינו כשאנחנו רואים את כל מה שבנינו מסביבנו".

נתניהו הזכיר בנאומו את אדל ביטון בת השלוש, שנפצעה אנוש מיידוי אבנים ליד אריאל ואשר אמה עובדת במשרד ראש הממשלה. "אם למישהו היה ספק בכך, קיבלנו תזכורת נוספת שאבן היא כלי נשק קטלני. טרור האבנים מצטרף לטרור כלי התבערה, הסכינים, טרור היריות והטילים. טרור פצצות ההשהייה, מכוניות התופת וטרור המתאבדים. כל אלה הותירו לנו 2,500 קורבנות. הפעולות שונות, אך מטרתן זהה. הן נועדו לפגוע בנו, לזרוע פחד ובהלה ולגרש אותנו מארצינו".

ראש הממשלה הבהיר בנאומו כי "תמיד נשאף לשכנות טובה, אבל נדע לגבות את מלוא המחיר מדורשי רעתנו. היום אנו מבכים את קורבנות הטרור ופעולות האיבה שהיו חללים במערכה לבניית ארצנו . גם הם מגש הכסף שעליו ניתנה לנו מדינת ישראל".

"ישנם אנשי מוסר כביכול שמטיפים לנו השכם וערב, רק אני שם לב שהם לא תמיד ממהרים לגנות את אויבנו כשהם שופכים דם זקנים, תינוקות ועוברי אורח חפים מפשע. יהודים ולא יהודים. אנחנו אף פעם לא נהיה כמותם. לא נחנך את ילדינו לנקמה ולשנאה. לא נסית בצורה עיוורת ולא נשלח את מה שהם מכנים שהידים כדי שאלה יקחו את נשמות נקיי הכפיים", הוסיף נתניהו בנאומו.

האנדרטה המרכזית לזכר חללי פעולות האיבה והטרור בהר הרצל בירושלים | צילום: וויקיפדיה

"אין לנו בית"

מיד לאחר דבריו של ראש הממשלה עלה לבמה גם יו"ר ארגון נפגעי האיבה צביקה פוזיס-שחק ובנאום תקיף קרא לכלול את נפגעי פעולות האיבה בשמו של יום הזכרון לחללי מערכות ישראל ופנה לראש הממשלה ושאל: "מדוע בתי שנרצחה מיד אויב אינה ראויה להיכלל בבית ההנצחה הלאומי, ואילו החייל שנרצח באותו הפיגוע בעת שהיה בחופשה כן ראוי?".

"כל מבקרי ההיכל הלאומי צריכים לדעת שנפגעי פעולות האיבה נתנו יד במלחמה המתמשכת על קיומה של המדינה. ישראל היא מולדתנו ואין לנו אחרת. הידיעה כי מולדתינו רואה באובדננו חלק בלתי נפרד מקיומה והאתוס הלאומי, יכולה לנחם אותנו במעט", הוסיף פוזיס-שחק.

בנאומו התייחס פוזיס-שחק לאי תמיכתה של המדינה בנפגעים: "גם אחרי 15 שנים לארגון הזה אין בית והוא נודד ממקום למקום. סניפים אין לו, ואנשים נאלצים להתנייד לתל אביב מקרית שמונה ובאר שבע. האם ייתכן שהארגון היציג נתמך בפרוטות ואין לו תמיכה ראויה? הייתכן שלרשות ארגוני השכול של מערכת הביטחון, ובצדק, יועמדו בתים חינם אין כסף, ולנו אין ולו חדר אחד. אנו שהמדינה כשלה מלהגן עלינו? לא טובה אנחנו מבקשים, אלא את הראוי לנו".

"לאן יפנה ילד שאחיו נהרג בפיגוע והוריו אינם מתפקדים? הוא רוצה נופש, שמישהו יחגוג איתו בר מצווה. המחוקק, בהכירו בקשיים אלו, בחר להכיר בחוק ארגון שחבריו נפגעי טרור ותפקידם לפעול למען הנפגעים במקומות בהם המערכת אינה יכולה למלא את החסר. אנו מנסים כמיטב כוחנו הדל להאזין ולסייע להם", הוסיף יו"ר הארגון.

לידיעה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן