נקמת העובדים: כלאו את הבוס במפעל במשך שבוע

אחרי שבוע בו החזיקו את הבוס האמריקאי בשבי בתוך מפעל הייצור, שיחררו היום עובדים סינים במחוז הוואירו בבייג'ין את המנהל צ'יפ סטארנס מן השבי, לאחר שהצדדים הגיעו להסכם בנוגע לפיצויי עובדים. בהודעת החברה נכתב כי המנהל עזב את המפעל וכעת הוא נח במלון.

ביום שישי האחרון כלאו העובדים את סטארנס במפעל. העובדים דרשו כי החברה תציע חבילות פיצויים זהות לכל העובדים המפוטרים, בעקבות שמועה שהגיעה ולפיה מפעל הייצור בסין ייסגר וכל עובדיו יפוטרו. בחברה טענו כי לא מתוכננים פיטורים נוספים ל-30 שכבר התקיימו.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"סכסוך העבודה הגדול נפתר", אמר צ'ו לישיאן, ראש מחלקת הזכויות באיגוד העובדים של המחוז. "שני הצדדים הגיעו להסכמה באמצעות המאמצים המשותפים שנעשו על ידי סטארנס והעובדים. התוצאות משביעות רצון". 


סטארנס ביציאה מהשבי | צילום: רויטרס

"כעת, צ'יפ מרגיש מותש אחרי ימים קשים וחזר למלון, בסדר?", אמר מנכ"ל החברה שינג שואנגטולד לרויטרס. "זה כל מה שיש לי לומר". סטארנס בילה שבוע במפעל, אשר מייצר פאדי אלכוהול לחיטוי ומוצרים לטיפול בסכרת. לא ניתן היה להשיג אותו לתגובה.

המקרה העלה מחדש בעיה מוכרת פחות בניהול עסקים בסין, והיא האמון הנמוך הקיים בין העובדים להנהלה. סטארנס הגיע ממטה החברה בפלורידה לסין ב-18 ביוני וה"ריתוק" שלו החל ביום שישי האחרון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן