נשארו לכם ימי חופש מהעבודה? בקרוב אולי תוכלו למכור אותם

כל עובד שכיר יודע שימי החופשה שלו הם יקרים מפז. אולם קבוצת יזמים מארה"ב מנסה לשים תג מחיר לימים היקרים הללו ולאפשר לעובדים לסחור בהם עם אחרים. חברת הסטארט אפ, המשתתפת באתגר היזמות של אוניברסיטת ניו יורק המתקיים בימים אלה מנסה ליצור שוק בו יכולים עובדים לקנות ולמכור את ימי החופשה שלהם. 

תומס ברקסטן, אחד משלושת היזמים המפתחים את הפרויקט אמר: "אנחנו מנסים להפוך את ימי החופשה לסחורה, כך שהעובדים יוכלו למכור אותם למשתמשים אחרים ברשת האינטרנט". החברה הנקראת סרברו מקווה לעבוד ישירות עם מעסיקים על מנת להשיג את מטרתה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שיטת המסחר שמפתחת החברה ממירה את ימי החופשה לנקודות. מספר הנקודות עבור כל יום חופשה משתנה בהתאם לדרישת בית העסק. את הנקודות תחלק כל חברה לעובדים המועסקים בה ולאחר מכן הם יוכלו לסחור בהם באינטרנט. העסקאות יתבצעו בין עובדי החברה. 

ימי החופשה יומרו לנקודות בהם ניתן יהיה לסחור | צילום: ingimage/ASAP

מספר הנקודות לכל יום חופשה יחושב על בסיס משכורתו של כל עובד, כך שמי שמרוויח 100 דולר ליום למשל יקבל 100 נקודות עבור כל יום חופשה שמגיע לו. עובד שמרוויח 50 דולר וקנה 100 נקודות יקבל עבורן שני ימי חופשה. 

עבור כל עסקת נקודות שתושלם ישלמו המעסיקים לחברת סרברו עמלה. בנוסף לדברי ברקסטן החברה תאפשר גם לעובדים בבתי עסק שונים לסחור ביניהם בימי החופשה. על מנת לשמור על שוויון בין העובדים בדרגים השונים, תאפשר סרברו למנהלי בתי העסק לקבוע מכסה של נקודות בהן יכולים העובדים לסחור. 

לדברי ברקסטן, החברה תתמקד בשיתופי פעולה עם עסקים קטנים ובינוניים ותנסה באמצעות הפלטפורמה החדשה לשפר את הקשרים בין העובדים לבין המעסיקים ובינם לבין עצמם על מנת ליצור סביבות עבודה נעימות יותר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן