נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר: "המדינה יכולה לחסוך 2.5 מיליארד שקל"

"יש לעדכן מיידית את חוק עידוד השקעות הון, לבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות ואת הפטור הלא שוויוני מרווח על מכירת דירות"' כך אמר היום (ב') רו"ח ראובן שיף, נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר.

רו"ח שיף העומד בראש משרד רואי החשבון שיף הזנפרץ ושות' דיבר היום ביום עיון של כלכליסט שהתמקד בנושא עסקים קטנים ובינוניים. "חוק עידוד השקעות הון במתכונתו הנוכחית גורם לאפליה אדירה ולא מוצדקת שבה מפעל באשדוד משלם 25% מס בעוד שמפעל שנמצא לא רחוק משם משלם 12% מס. המדינה יכולה לחסוך לפחות 2.5 מיליארד שקל כתוצאה משינוי המדיניות בענין זה", אמר שיף.

לדבריו, שר האוצר יאיר לפיד חייב לקחת בחשבון כי בחו"ל שוכבים מיליארדי שקלים שהמדינה יכולה למסות באמצעות חקיקה נכונה. "הדרך הנכונה לפעול היא לבטל פטורים ממס שלדעתי אבד עליהם הכלח. במערכת המס קיימים פטורים בהיקף של 38 מיליארד שקל, שאת חלקם לפחות חייבים לבטל" אמר שיף.

"המדינה יכולה לחסוך לפחות 2.5 מיליארד". שיף

כאמור, הוא ממליץ לבטל את הפטור ממע"מ על פירות וירקות שגם הוא יוצר אפליית מס: "מדוע על תפוח עץ לא נשלם מע"מ – בעוד שעבור אותו התפוח הנמצא בקופסת שימורים כן נשלם", הוא תהה. לדבריו, מקור נוסף מהכנסות המדינה הוא מכסף שחור שכיום אינו ממוסה.

שיף גם טוען כי אחד הסעיפים הבעייתיים בחוק ההסדרים הוא שכל אדם המתייעץ עם רואה חשבון, עורך דין, או בעל מקצוע חופשי בנוגע לתכנון המס – יהיה חייב לדווח "לאח הגדול" על העניין. המדובר בסעיף בעייתי שאינו מתאים למדינה דמוקרטית, אמר שיף.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן