נשיא צרפת: "המשבר הכלכלי בגוש היורו הסתיים"

"המשבר הכלכלי בגוש היורו הסתיים", כך טוען נשיא צרפת פרנסואה הולנד. בעת ביקור ביפן קרא הולנד לשיתוף פעולה בין שתי המדינות שיביא להגברת הצמיחה הכלכלית. "אנחנו יכולים לעבוד ביחד כדי לפתוח דלתות חדשות לפיתוח כלכלי", אמר הולנד. 

הולנד חזר על הצעתו להקמת ממשלה אחת לכל גוש היורו שתאחד את המדיניות הכלכלית של האזור כולו. לדבריו, "אירופה צריכה להתמקד בנקיטת צעדים לקידום הצמיחה והתחרותיותתכך שנשפר את הנוכחות שלנו בעולם".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

למרות שלאחרונה פורסמו מספר נתונים המעידים על התאוששות גוש היורו מהמשבר שפרץ ב-2009, עדיין נראה כי כלכלת האזור ממשיכה להתכווץ זה שישה רבעונים ברציפות. שיעור האבטלה בגוש היורו הגיע ברבעון הראשון ל-12.2%, הגבוה ביותר מאז הוקם הגוש ב-1999. 

פרנסואה הולנד, נשיא צרפת | צילום: רויטרס

הולנד כינה את יפן "שותפה יוצאת מן הכלל של צרפת" וקרא לשתי המדינות להשקיע יותר אחת בשניה. הייצוא מצרפת ליפן מסתכם ב-8.9 מיליארד דולר, בעוד שהיבוא משותפתה המזרחית מגיע ל-9 מיליארד דולר. 

מארחיו היפנים של הולנד הביעו דאגה מקשרי המסחר של צרפת עם סין, במסגרתם מייצאת המדינה האירופית לסין גם כלי נשק. בתגובה אמר הולנד: "יש לנו את הרצון לעבוד עם אסיה, ואיננו מתנגדים לאף מדינה ספציפית. יש לנו יחסי ידידות עם סין ולא נרצה להגיע למצב בו אנו נאלצים לבחור בין יפן לבינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן