נתוני הייצור משכו את וול סטריט לירידות: דאו ג'ונס נחלש ב-0.4%

הבורסות בארצות הברית חזרו היום למסחר לאחר סוף שבוע ארוך מהרגיל, בעקבות חופשת הלייבור דיי שחלה אתמול, ונסגרו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות בעקבות דוח הייצור ISM המאכזב שפורסם בתחילת המסחר. ברקע המסחר היום בוול סטריט עמדה גם ההצהרה של נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי אמש בפני הפרלמנט האירופי והורדת תחזית הדירוג של מודיס כלפי אירופה מיציבה לשלילית.

מדד הדאו ג'ונס נסגר בירידה של 0.4%, 500 S&P איבד 0.1% מערכו, והנאסד"ק דווקא התחזק ב-0.3%.

דוח הייצור ISM פורסם היום, והצביע על ההתכווצות החדה ביותר של הסקטור היצרני בארה"ב בשלוש השנים האחרונות. הדוח הצביע על מדד של 49.6 נקודות באוגוסט, ביחס ל-49.8 בחודש ילי. נתון הנמוך מ-50 נקודות מעיד על התכווצות במגזר, כשנתון הגבוה מ-50 מעיד על צמיחה. מדובר בההתכווצות השלישית ברציפות בסקטור היצרני.

חודש מכריע. צילום: רויטרס

כאמור, בימים הקרובים צפויים להתפרסם מספר דו"חות מקרו בארצות הברית בעלי השפעה כאשר העיקרי שבהם הוא דו"ח התעסוקה החודשי. לדו"ח זה חשיבות רבה בעיני המשקיעים מתוך אמונה כי יהיה טריגר משמעותי בהחלטת נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אם להכריז על הקלה כמותית בפגישת הבנק ב-12 וב-13 בספטמבר. בנאומו בשבוע שעבר הכריז ברננקי כי הבנק המרכזי של ארצות הברית עדיין מוכן לעשות כל שיצטרך כדי לשמור על כלכלה יציבה.

ברקע המסחר בוול סטריט עמדה גם ההצהרה ה-ECB מאמש כי קניית אג"ח קצר טווח של איטליה וספרד אינה הפרה של האמנה האירופית, הצהרה שרבים פירשו כסימן עתידי לפעולה מוניטרית רחבה לפתרון משבר החוב האירופי. נזכיר כמו כן, שסוכנות דירוג האשראי מודיס, הורידה את תחזית האשראי שלה כלפי אירופה מיציבה לשלילית, דבר שהביא לירידות קלות בבורסות המובילות באירופה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן