נתוני המאקרו חיזקו את המשקיעים: אירופה ננעלה בעליות

מרבית הבורסות באירופה ננעלו היום עליות שערים על רקע הירידות בבורסות אסיה הבוקר והעליות בוול סטריט. נתוני מאקרו שליליים הראו כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב נמוך מהצפוי. בנוסף המשקיעים הגיבו גם על הירידה בתחזיות הצמיחה של ה-OECD שפורסמו אתמול.

בורסת פרנקפורט זינקה ב-0.8%, פריז הוסיפה 0.6% לערכה ולונדון התחזקה ב-0.5%.

החשש בשווקים מפני צמצום תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב התפוגג מעט לאחר שמשרד המסחר האמריקאי פרסם כי התמ"ג בארה"ב גדל ברבעון הראשון ב-2.4%, מעט מתחת לציפיות האנליסטים שחזו גידול של 2.5%. עוד פורסם כי הצריכה הפרטית, המהווה כ-70% מהתמ"ג בארה"ב גדלה ב-3.4%, זאת לעומת תחזיות של גידול של 3.2%.

מניות הכרייה ריכזו עניין, היות שהן מהוות אפיק השקעה בטוח בשעה של חוסר וודאות. מדד ה-SXPP של חברות הכרייה טיפס ב-1.4%, כאשר בחישוב שבועי הוא עלה בשיעור דומה, לאחר שצנח בכ-1.8% בחודש האחרון.

צילום: רויטרס

אתמול פרסם ה-OECD את תחזיות הצמיחה המעודכנות ל2013 ו-2014. על פי הדוח,בשנת 2013 צפויה הצמיחה בגוש היורו לעמוד על 0.7%, כאשר מדובר בשיפור לעומת הצמיחה השלילית בשיעור של 2.4% בסוף השנה שעברה. הצמיחה בכלכלה העולמית צפויה להגיע השנה ל-3.1%, לאחר צמיחה של 3% ב-2012. ב-34 מדינות ה-OECD צפויה הצמיחה להסתכם השנה ב-1.2% בלבד.

בשנת 2014 צפויה הצמיחה העולמית להגיע ל-4%. גוש היורו צפוי לצמוח ב-1.8% ובקרב מדינות הארגון תסתכם הצמיחה ב-2.8%.

 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן