נתוני תעסוקה מאכזבים משכו את וול סטריט לנעילה שלילית

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית על רקע נתוני מאקרו מדאיגים המראים כי מספר המשרות החדשות בנוספו למשק בחודש מרץ היה נמוך במיוחד. גם המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה העיבה על המסחר. 

מדד הדאו ג'ונס רשם הערב ירידה של 0.3%, אולם בחישוב שבועי שמר על יציבות, ה-S&P 500 נחלש היום ב0.4% אך בחישוב שבועי איבד כ-1% מערכו. מדד הנאסד"ק נפל היום ב-0.6% ובסיכום שבועי צנח בכ-2%. 

נתוני תעסוקה מאכזבים בארה"ב. בחודש מרץ נוספו למשק האמריקאי 88 אלף משרות בלבד – הנתון הנמוך ביותר מאז חודש יוני האחרון. מדובר בנתון נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים שצפו לתוספת של 190 אלף משרות. 

שיעור האבטלה בארה"ב ירד בחודש מארס ב-0.1%, אולם הירידה נובעת מכך שרבים מהמובטלים הפסיקו להירשם בלשכת האבטלה ולא מירידה בכמות חסרי התעסוקה במדינה. המגזר בו נוספה בחודש שעבר כמות המשרות הגדולה ביותר הוא מגזר השירותים שרשם עלייה של 51 אלף משרות חדשות. גם בענף הבריאות נשרמה עלייה משמעותית של 35 אלף משרות בחודש מרץ. 

צילום: רויטרס

עוד פורסם היום כי השכר השעתי הממוצע בחודש מארס עלה בסנט אחד ל-23.82 דולר. מתחילת השנה עלה השכר השעתי הממוצע בארה"ב ב-1.8%. 

נתוני התעסוקה של חוד מארס מעידים על חוסר הרצון של החברות במשק להגדיל את מצבת העובדים, זאת על רקע כניסת תוכנית הקיצוצים הענקית, הסקווסטר לתוקף. על פי התוכנית, הממשלה תקצץ את תקציבה ב-85 מיליארד דולר. התוכנית עלולה לאלץ סוכנויות פדרליות רבות לבטל חוזים עם ספקי שירותים רבים. כתוצאה מכך, הן עלולה לאלץ אותן לשלם במקום פיצויים יקרים. 

מניית פייסבוק רשמה היום עלייה של 1.2%, זאת לאחר שאמש השיקה החברה ממשק חדש לסמארטפונים מבוססי מערכת הפעלה אנדרואיד בשם home, ובשיתוף עם יצרנית הסמארטפונים הטאיוואנית HTC.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן