נתניהו: "גם לאחר הצעדים, מעמד הביניים יישאר עם יותר כסף בכיס"

"גם לאחר הצעדים שנעשה, המשפחות בישראל, מעמד הביניים והשכבות החלשות יישארו עם יותר כסף בכיס", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחס להחלטות שצפויות להתקבל בממשלה ביום ראשון על הכבדת נטל המסים, ובהמשך לצו שנחתם אתמול בלילה על ידי שר האוצר להעלאת המס על סיגריות ובירה. את הדברים אמר ראש הממשלה בסיומה של פגישה שקיים עם שר האוצר יובל שטייניץ ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר בנושא תקציב המדינה לשנים 2012-13.

"אני מזכיר לכם שאנחנו מביאים בעוד כמה ימים חינוך חינם מגיל 3 – מאות אלפי משפחות יחסכו 800 שקל בחודש", אמר נתניהו. "הבאנו נקודות זיכוי למשפחות עובדות בשווי עוד מאות שקלים בחודש, שנכנסו לתוקף כר בינואר 2012. הבאנו הפחתות רציניות בחשבון הסלולר החודשי, והבאנו טיפול שיניים חינם לילדים עד גיל 12 – זהו שינוי עצום שבסופו רובם של אזרחי ישראל נשארים עם יותר כסף בכיס".

"נזהרים שלא יקרה לישראל מה שקרה באירופה". נתניהו, שטייניץ ופישר | צילום: רויטרס

שטייניץ הזהיר לאחר הפגישה מפני המצב באירופה, ואמר כי "אנחנו נמצאים כאן כדי להגן על כלכלת ישראל. אנחנו רואים מה קורה בארה"ב, בבריטניה, בספרד, ביוון ואנחנו לא ניתן לזה לקרות כאן". לפי שר האוצר, צמיחת המשק ייצרה 330 אלף מקומות עבודה, "פי שניים מהנורמה".

שר האוצר הוסיף כי בממשלה "צריכים לעשות כל מאמץ ולנקוט בכל הצעדים כדי לעמוד ביעד הגירעון, כולל החלטות לא פופולריות, כדי לשדר לכל העולם – אנחנו רציניים, אנחנו אחראיים, אנחנו נמשיך להגן על כלכלת ישראל ועל אזרחי ישראל מהמשבר".

נגיד בנק ישראל פישר, אשר ביקר באחרונה את מדיניות הממשלה, אמר כי מה שראה בימים האחרונים "זו התקדמות מאוד רצינית, התנהגות אחראית על ידי מקבלי ההחלטות בתחום הכלכלה. אני מקווה שתוך לא הרבה ימים נראה חבילה שממש תשנה את המצב במשק הישראלי, ותאפשר לנו להמשיך לצמוח בקצב מאוד מכובד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן