סגווי משיקה דגם חדש ומוסיפה לו גלגל שלישי, האם היציבות תתרום להזניק את המותג?

חברת סגווי הכריזה אתמול על SE-3 Patroller – הדגם החדש של כלי התחבורה האישי מתוצרתה (רכינוע, על פי האקדמיה ללשון העברית). אבל, בניגוד לכל הדגמים הקודמים לו, שהתאפיינו ב-2 גלגלים ומערכת ג'יירוסקופים לשמירה על יציבות הרוכב, מצוייד הדגם החדש ב-3 גלגלים, מה שכמובן מעניק לו את היציבות הנדרשת.

שוק כוחות השיטור והפיקוח מהווה נתח חשוב עבור החברה, כשיותר מ-1,500 גופי שיטור ופיקוח בעולם מנויים על לקוחותיה. לכן, לא מפתיע שהדגם החדש מיועד בראש ובראשונה לכוחות שיטור ופיקוח שונים – החל משוטרי סיור, דרך פקחים עירוניים וכלה בקב"טים של מוסדות ואתרים גדולים כמו מלונות ושדות תעופה. הדגם החדש מונע בהנעה אחורית מה שמאפשר לו נסיעה לאחור וסיבוב מהיר במקום; והוא כולל בין השאר: סוללות Lithium-Ion; מנגנון יציבות משופר נגד התהפכות; סירנה ואורות שיטור כחולים-אדומים (צ'קלקה, או אם תרצו, צפירור); מסך LED שמציג מידע על מהירות הנסיעה ומצב הסוללה ואפשרות לטעינה של הכלי בכל שקע חשמלי סטנדרטי. בנוסף, מערכות הדגם החדש תוכננו כך שיהיו עמידות בפני כל מזג אוויר.

מטרת הדגם החדש, על פי דברי החברה, הוא נוכחות בולטת ומרתיעה יותר למשתמש, יותר מקום לאחסון ולהקל עליו את הירידה והעליה מהרכב. מחיר הדגם החדש בארה"ב הוא 12,000 דולר.

הדגם החדש (מימין) מול הדגם הישן | צילום: אתר סגווי ו-Shutterstock

את הסגווי המקורי המציא היזם האמריקאי דין קיימן; הוא חשף את המצאתו בשנת 2001, לאחר חודשים של שמועות והערכות על מהות המצאתו, שהיתה סודית עד אז ונקראה בשם הקוד "ג'ינג'ר". לפני השקתה, יצרה ההמצאה הייפ עצום; כך למשל צוטט סטיב ג'ובס כמי שאמר שההמצאה הזו "חשובה כמו המצאת ה-PC"; המשקיע האגדי ג'ון דור, שמימן בין השאר את אמזון בתחילת דרכה, אף הרחיק לכת וכינה אז את ההמצאה כ"אולי גדולה יותר מהמצאת האינטרנט", ואף צפה שהיא תגיע למכירות של מיליארד דולר יותר מהר מכל חברה בהסטוריה.

מכירות הסגווי לא נסקו, בין היתר בשל מחירו הגבוה ובעיות רישוי שונות. כיום הוא נמצא בשימוש בעולם בעיקר אצל כוחות שיטור ופיקוח, מפעלי תעשיה וחברות תיירות שונות שמציעות טיולי סגווי ברחבי ערים שונות בעולם. החברה נמכרה לבסוף בשנת 2009 לאיש העסקים הבריטי ג'ימי הסלדן. למרבה האירוניה, הסלדן מצא את מותו תשעה חודשים לאחר מכן, כאשר מעד מהסגווי שלו אל תוך נהר בצפון יורקשיר בבריטניה.

אירוניה נוספת, אם תרצו, היא כמובן בשורת הוספת הגלגל השלישי לכלי, שכל פרסומו ותהילתו באו בזכות היותו דו גלגלי, השומר על יציבות הרוכב בעזרת מערכת ג'יירוסקופים ומחשב.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

פייסבוק יקשיב ויזהה באופן אוטומטי מה אתם עושים, וישתף את זה בסטטוס

HP מנסה שוב: משיקה טאבלט אנדרואידי ב-100 דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן