סגן ר"מ בריטניה: "אסור לנהל מו"מ מחודש על הקשר עם האיחוד"

"התוכנית להיכנס למשא ומתן מחודש על קשריה של בריטניה עם האיחוד האירופי עלולה ליצור אי ודאות מתמשכת שתפגע בעסקים", כך אמר היום סגן ראש הממשלה הבריטי ניק קלג, בתגובה להכרזת ראש הממשלה קמרון כי יישא נאום משמעותי ביום שישי הקרוב בנוגע לקשרי המדינה עם האיחוד.

ראש הממשלה הבריטי מהמפלגה השמרנית דיוויד קמרון צפוי להציג ביום שישי את כוונתו לנצל שינויים אפשריים באמנת האיחוד, אשר יפעלו לאינטגרציה עמוקה יותר של הגוש, על מנת לעצב מחדש את יחסיה של בריטניה עם האיחוד, בו חברות 27 מדינות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

קלג, אשר מנהיג את הדמוקרטים הליברלים, שותפיו של קמרון לקואליציה, אמר כי אין ערובות לכך שאינטגרציה מעמיקה יותר תחייב שינויים באמנה, ואם כן, כאשר זה יקרה, עלולה להיווצר אי ודאות בכלכלה הבריטית.

"האיחוד האירופי משתנה, זה ברור. אנו לא יודעים זה יבשיל לאמנה מתוקנת. חלק מהמדינות הגדולות באירופה לא רוצות שינוי באמנות. אנו צריכים להיות זהירים מאוד בזמן שבו הכלכלה הבריטית עדיין מתאוששת מהזעזוע הכלכלי הגרוע ביותר בדורנו", אמר קלג.

אתמול הודיע ראש הממשלה הבריטי כי יישא "נאום משמעותי" ביום שישי, בו יציין שהוא מעניין לפתוח את המשא ומתן לגבי יחסיה של בריטניה עם האיחוד האירופי. קמרון אמר כי הוא רוצה להישאר באיחוד האירופי, ובנאומו בהולנד ביום שישי יתחייב לעיצוב מחדש את הקשרים עם גוש המדינות/

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן