סוד הקסם: אימפריית האגדות של דיסני ממשיכה לספק את הסחורה

נראה שוולט דיסני קוסמת למשקיעים לא פחות משהיא מצליחה לקסום לילדים. לאחר שדיווחה אתמול על תוצאות נהדרות ברבעון הראשון של 2015, מניית החברה הגיעה לשיא של כל הזמנים. כעת עם שפע של תכנים חדשים בקנה, העתיד נראה מזהיר מאי פעם.

שנת 2014 היתה השנה של הסרט Frozen (לשבור את הקרח, כפי שתורגם לעברית). הלהיט של דיסני היה פשוט בכל מקום: הדמויות שלו שלטו בחנויות הצעצועים והופיעו על האריזה של כל מוצר אפשרי. ואם הצלחתם להתחמק מלראות את גיבורת הסרט "הנסיכה אלסה", על קופסת הקורנפלקס או משחת השיניים, אז בוודאי נתקלתם בשיר הנושא, "Let it Go", שהפך גם הוא ללהיט.

הנסיכות אלסה ואנה מ-"Frozen" מציאותיות מאי פעם | צילום: אתר דיסני

הטירוף סביב הסרט הפך את מכירות המוצרים של דיסני לנתח ההכנסות המצליח ביותר ברבעון האחרון. דיסני הגדילה את הכנסותיה בתחום הזה ב-22% ואת הרווחים ב-46%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

הסרט היה ללא ספק היהלום שבכתר עבור דיסני בשנה החולפת, אך הצלחת החברה לא נבעה ממנו בלבד. דיסני רשמה רווחים גם מסגמנט פרקי השעשועים שלה והרשתות החברתיות – והעלייה ברווחים היתה גבוה בהרבה מהתחזיות המוקדמות: בוול סטריט צפו כי דיסני תציג רווח של 1.08 דולר למניה והכנסות של 12.85 מיליארד דולר. בפועל דיווחה אתמול אימפריית הקסם על רווח של 1.27 דולר למניה והכנסות של 13.39 מיליארד דולר במכירות.

תוצאות דיסני ברבעונים האחרונים (ירוק). עקפה את כל התחזיות (אפור וכחול) | מקור: estimize

הרווחים ברבעון הבא צפויים לרדת מעט, עם התקררות אפקט Frozen, אך גם ברבעון השני של 2015 צופים האנליסטים כי דיסני תרשום רווח של 1.17 דולר למניה והכנסות של 12.48 מיליארד דולר. לגבי ההמשך, אין סיבה לדאגה. דיסני ממשיכה לייצר להיט אחר להיט וכבר גרפה עם השקת סרטה החדש "הנוקמים: עידן אולטרון", 187.7 מיליון דולר בצפון אמריקה. עם קצב ייצור הלהיטים שלה, החברה בהחלט יכולה לצפות לעתיד מזהיר – ונראה שהמשקיעים מבינים זאת היטב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן