סוף הסערה: שר הביטחון יעביר 60 מיליון שקלים לחיילי המילואים

רק יממה לאחר הפרסום על החלטת צה"ל להוריד את סכום המענק השנתי שהוא מעביר לחיילי המילואים, ונראה כי הביקורת התקשורתית עשתה את שלה.

אתמול אמנם נמסר כי הסיבה לשינוי במענק נובעת מהחריגה בתקציב הביטחון בעקבות מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר, אך היום (ה') שר הביטחון, משה יעלון, הנחה בתיאום עם הרמטכ"ל, בני גנץ, להעביר סכום של 60 מיליון ₪ מתקציב הביטחון, על מנת להשלים את הפער שנוצר במענק השנתי לחיילי המילואים – אשר שירתו במהלך שנת 2012 מספר משמעותי של ימי מילואים.

שר הביטחון אמר כי "הפער השנה נבע מהגיוס הרחב למבצע 'עמוד ענן', ולכן נדרשה מצדנו הקצאת תקציב הנדרש כדי לא לפגוע בחיילי המילואים". בדובר צה"ל הסבירו היום כי הסכום המיועד עבור חיילי המילואים נשאר 300 מיליון שקל, ואולם בעקבות הגדלת מכסת המילואים של חיילים השנה, יש צורך לשלם על יותר ימים.

עוד קודם לכן הודיע יו"ר ועדת הכספים של הכנסת הוועדה ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) כי הועדה תימנע מהעברת כספים למערכת הביטחון עד למציאת פתרון לתשלום מלוא המענקים לחיילי המילואים, בעקבות פניית יו"ר סיעתו הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט.

צילום: מרק ישראל סלם

בנט קיים אתמול שיחות עם גורמים במשרדי האוצר והביטחון בעניין. "במקום שינשקו למילואימניקים את הרגליים, משחקים להם עם המענק", בנט אמר, והוסיף כי "הם יקבלו כל אגורה. לא יתכן שבגלל שגויסו למילואים בעת מבצע 'עמוד ענן' הם יקבלו פחות".

סלומיאנסקי הבהיר כי "כל עוד לא יוחזרו המענקים לרמתם הקודמת בהתאם לרוח החלטת הממשלה בעניין תגמול חיילי המילואים, לא אאשר העברות תקציביות למשרד הביטחון", והוסיף: "חיילי המילואים לא צריכים לממן את המבצעים שהם עצמם מבצעים".

חבר הוועדה, ח"כ ראובן ריבלין (הליכוד), הוסיף כי "חיילי המילואים אינם רק נושא כספי, אלא חלק מערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל, ויש להציב אותו בראש סדר העדיפויות הלאומי".

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, אמר מוקדם יותר היום: "אנו שוקדים ללא הרף על פתרונות חלופיים לחלוקת התגמול הנוסף לאנשי המילואים".

"חשוב שלא נשכח שזו השנה השנייה שבה צה"ל מנווט את דרכו ללא אישור לתוכנית תקציבית רב-שנתית ועל כן הסטה של תקציבים גדולים שכאלה, בעשרות מיליוני שקלים, הופכת קשה ומורכבת בכל יום", הוסיף מרדכי.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן