סוף למתח בכבישים? בקרוב האאודי שלכם תגיד לכם מתי יתחלף הרמזור

יצרנית רכבי היוקרה אאודי תצייד דגמים נבחרים בארה"ב עם טכנולוגיה, אשר לדבריה תאפשר בפעם הראשונה לנוסעי רכבים לתקשר עם רמזורים ולדעת כמה זמן הם יצטרכו לחכות עד שהאור האדום יתחלף לירוק.

השירות של אאודי אמריקה, שהיא חלק מקבוצת פולקסווגן, יתחיל עם גרסאות 2017 של הדגמים Q7 ו-A4 אשר מצוידים עם מערכת החיבור של אאודי. טכנולוגיית "כלי רכב לתשתית" זו, או V2I, שמציעה אאודי אמריקה, היא הראשונה מסוגה שמציעה יצרנית כלי רכב. היא פותחה על ידי חברת Traffic Technology Services מאורגון.

רכבי אאודי עם הטכנולוגיה הזו, יקבלו איתות מידע בזמן אמת ממערכות ניהול תנועה מתקדמות שמנטרות את הרמזורים באזורים מטרופוליטניים מסוימים. המידע זורם בין כלי הרכב והאותות דרך חיבור דאטה LTE בתוך הרכב ושרתים שמופעלים על ידי Traffic Technology Services. לדברי אאודי, כאשר עוצרים ברמזור, הזמן שנשאר לפני שהאיתות משתנה יהיה מוצג במערכת המידע של הנהג בתוך הרכב.

אפשר יהיה להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את זרימת התנועה בערים | צילום: fotolia

פיצ'ר התקשורת עם הרמזורים של אאודי הוא "הצעד הראשון שלה בשילוב של כלי רכב לתשתית", אומר פום מאהולטרה, מנכ"ל השלוחה האמריקאית של החברה לכלי רכב מחוברים. "בעתיד נוכל לראות את הטכנולוגיה הזו משולבת בתוך ניווט כלי רכב, להפעיל או לעצור אותה באופן פונקציונלי ואפילו להשתמש בה כדי לעזור לשפר את זרימת התנועה בערים".

היכולת של כלי רכב "לדבר" לרמזורים ובסופו של דבר, לכלי רכב אחרים, היא חלק ממרוץ נרחב יותר של תעשיית הרכב וחברות הטכנולוגיה למנוע מרכבים ומשאיות לבצע תאונות (עד כדי אפס תאונות) ולהפוך אותן להיות מסוגלות לנהוג בעצמן. שירות הרמזורים יוצע רק בכלי רכב שנוצרו אחרי ה-1 ביוני 2016, ורק עבור לקוחות שמשתמשים בשירות החיבור PRIME של אאודי. אאודי לא אמרה אילו ערים יקבלו את השירות שוב. לחברה גם אין מניות או קשרים פיננסיים ל-Traffic Technology Services, לדברי מארק דאנקי, דובר החברה.

Traffic Technology Services מספקת דאטה למערכות טלמטיקה ופונקציות של רכבים מחוברים עבור יצרניות רכב, ספקים וציי כלי רכב מסחריים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן