סטנלי פישר: "אני משאיר את המשק עם תעסוקה גבוהה"

"אני משאיר את המשק עם תעסוקה גבוהה, דבר שלא יכולנו להשיג לו העלינו את הריבית כדי לטפל במחירי הדיור", כך אמר הערב נגיד בנק ישראל סטנלי פישר בראיון לאולפן שישי בערוץ 2 בראיון פרידה. פישר אמר הדברים לאחר שנשאל אם הוא מסכים עם הטענה שהוא עוזב ומשאיר אחריו בועת נדל"ן מסוכנת.

לדבריו, "לא רק הבנקים בסכנה, גם הציבור, מי שקנה דירות ומי שיש לו דירות. אף אחד לא רוצה שהמחירים ירדו מהר, כמה אחוזים בשנה זה בסדר אבל לא יותר מזה".

באשר לנושא הסדרי החוב והתספורות המעסיקות לאחרונה את הציבור הישראלי אמר פישר כי הוא מבין את הכעס בציבור. "אנחנו צריכים אנשי עסקים מצלחים מוכשרים בתוך המשק אם אנחנו רוצים לצמוח, אם נפסיק עם הסדרי חוב זה מסוכן. אם אנחנו רוצים שכולם יפשטו את הרגל זה אפשרי, אבל צריך איזון בסיפור הזה".


פישר | צילום: רויטרס

כאשר נשאל הנגיד על דעותיו כפי שהתבטא בעבר בנושאים פוליטיים אמר כי "ברגע שאתה אומר שאין פרטנר, זה אמירה שמצדיקה את עצמה", אמר פישר בנוגע לסוגייה הפלסטינית. "לו יכולנו לקדם את תהליכי השלום שהיו בסוף תקופת ממשלת אולמרט, היינו מרוויחים".

פישר צפוי לפרוש מתפקידו ב-30 ביוני אך טרם הוכרז על מחליפו."הייתי מעדיף לשבת עם המחליף שלי ולקחת חודש להסביר לו כמו שצריך מה אנחנו עושים, אבל הזמן חולף". 

עוד התייחס הנגיד גם לביקורת על עלות מסיבת הפרידה שבנק ישראל מתכנן עבורוץ "אני חושב שהעלות של מסיבת הפרידה לא מוגזמת. חשוב שבנק ישראל יגיד להמון אנשים שעזרו לנו שאנחנו מעריכים את זה. זה יהיה מאוד צנוע. אנשים אולי יחזרו הביתה רעבים אבל אני מקווה שיהיה אירוע מכובד ושאנשים יבינו למה רצינו לעשות אל זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן