סיטי: סיכוי של 60% שיוון תפרוש מגוש היורו עד 2014

בסקירה שעשו ביולי האחרון לגבי מצבה הכלכלי של יוון , צפו כלכלני סיטי שקיים סיכוי של 90% שהמדינה תעזוב את גוש היורו ב-12 עד 18 החודשים הקרובים.

שלושה חודשים לאחר מכן, יוון עדיין חלק מגוש היורו, עדייין נמצאת תחת חוב אדיר ועדיין מתרחשות בה הפגנות אלימות, אבל המדינה עדיין משתמשת במטבע היורו ולא בדרכמה כמו שצפו. עתה סיטי עורכת תיקונים בתחזית הקודרת שפרסמה ביולי – כבר לא מדובר על 90% שיוון תעזוב, עכשיו חוזים בבנק סיכוי של 60%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

האווירה באירופה השתנתה: הבנקים והמנהיגים החליטו כי פרישתה של יוון תזיק ליבשת יותר מאשר שתועיל. "הפוליטיקאים פוחדים מהשפעות שליליות על הבחירות הקרבות בגרמניה ופגיעה בחוסנה של הכלכלה האירופית מפרישתה של יוון", אומר יורגן מיכלס, כלכלן בסיטי. בנוסף, פוליטיקאים צרפתים וגרמנים הביעו תמיכה בקואליציה היוונית בראשות אנטוניס סאמרס, למרות דאגות מתמשכות שיוון לא תצליח לעמוד ביעדי הגרעון שנקבעו בתוכנית החילוץ החדשה.

ימשיכו להתנופף זה לצד זה? | צילום: רויטרס

אך אין מה למהר עם השמפניה, אומרים בסיטי. אם מנהיגי היורו לא יסכימו למחוק את כל החוב היווני, המדינה תעזוב את גוש היורו. "אנחנו חושבים שקיפאון בין יוון לנושיה הבינלאומיים יוביל בסופו של דבר לנסיגה מהתמיכה הבינלאומית, ויגרום לפרישתה של יוון", אומר מיכלס.

כשהמערכת המוניטרית של יוון, הייתה בתחילת השנה קרובה מאוד להתפורר, העניקו הכלכלנים של גולדמן זאקס תחזיות קודורות. בשבוע שעבר היו אלה כלכלני UBS שהעריכו כי יוון צריכה עוד זמן כדי להשתקם.

הפרישה היוונית, אומרים בסיטי, תתרחש ככל הנראה במחצית הראשונה של 2014. ההימור הבטוח יותר יהיה לחכות לעדכון נוסף של התחזית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן