סייל בקולג': מעט תלמידי קולג' פרטי בארה"ב משלמים מחיר מלא

יותר מ-88% מהסטודנטים שנוכחים בקולג'ים ובאוניברסיטאות הפרטיים בארצות הברית מקבלים מלגות או מענקים מטעם המוסד בו הם לומדים. לפי המידע האחרון שנאסף בנושא (The 2016 NACUBO tuition discounting study), שיעור ההנחה הממוצעת שמקבלים תלמידי שנה א' בקולג'ים ובאוניברסיטאות הפרטיים שם עומד על 48.6%. משמעות הדבר היא שבממוצע, תלמידים והורים משלמים רק על כמחצית מהמחיר הנקוב ללימודים גבוהים פרטיים בארצות הברית. בממוצע, המלגות והמענקים של המוסדות מכסים יותר מ-55% משכר הלימוד כפי שהוא מתפרסם במקור.

שיעור ההנחה על הלימודים בקולג' הולך ועולה באופן קבוע מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת, כשעמד על כ-25%. שיעור ההנחה הממוצע עבור מחזור הסתיו של המוסדות עמד בשנת 2004 על 38% בהשוואה לכמעט 50% בסתיו האחרון. ממוצע המענקים הממסדיים עלה אף הוא מאז 2004, בכ-16%, ושיעור הסטודנטים שזוכים לקבלו אכן עלה ב-8% במהלך 11 השנים האחרונות.

Fotolia :מוסדות ההשכלה מחלקים מלגות ומענקים בשיעורים הולכים ועולים | צילום

ומה כל זה אומר? משמעות הדבר היא שמחיר המדבקה – שכר הלימוד ללימודים כפי שהוא מתפרסם במקור – יכול להעיד מעט מאוד בפני ההורים והתלמידים על הסכום שאותו הם באמת עתידים לשלם. המסקנה הפשוטה מהמספרים הללו היא שרוב התלמידים בקולג'ים ובאוניברסיטאות הפרטיים בארה"ב לא משלמים את מחיר המדבקה. אבל לרוע המזל, הממוצעים הללו לא מסייעים להם לדעת מה הם כן ישלמו, והאם הם יזכו להימנות על מקבלי המענקים והמלגות. המידע שהוצג אמנם מעיד על כל שתלמידים רבים יזכו לקבל סיוע כזה או אחר מטעם מוסד הלימודים הפרטי שלהם, אך לא כולם.

למעט מספר בתי ספר שמעניקים סיוע כספי רק לתלמידים שיש להם מצוקה כלכלית, ובארצות הברית נותרו מעט מאוד בתי ספר כאלו, מרבית בתי הספר מעניקים סיוע כלכלי על בסיס משתנים שונים ומגוונים, ביניהם – צורך כלכלי, יכולות אקדמיות, וגורמים נוספים שהופכים את התלמיד לנחשק עבור המוסד, לא פחות משהמוסד נחשק בעיני התלמיד.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן