סימנים להצלחה: כך תדעו שהחברה שלכם הפכה לשחקן מרכזי בשוק

איך יודעים מתי החברה שלכם הצליחה? מהם הסימנים שהסטארטאפ שלכם סוף סוף הפך לבר קיימא, או לחברה בוגרת. בקיצור, איך יודעים שיש לכם ביד את העסק המשגשג שתמיד חלמתם עליו?

אפשר לבדוק מדדים שונים כמובן: גרפים של הכנסות ורווחים, חידוש חוזים, יכולת החזקת עובדים ונתונים אחרים. אך אפשר גם להעריך את זה לפי הגדרות יותר אבסטרקטיות של הצלחה. אחת הזוויות המעניינות היא לבחון מה אחרים חושבים על החברה שלכם. הנה שבעה סימנים לכך שהצלחתם בגדול:

1. אנשים משתמשים בשם החברה שלכם כפועל

כמה פעמים ביום אתם אומרים שאתם הולכים לעשות גוגל על משהו? אז נכון שמדובר בקריטריון ברמה העליונה ביותר, שרק חברות מעטות יצליחו להגיע אליו, אבל זה בהחלט מעיד על חוזקה של החברה (למרות שגם על ההשלכות של הפיכת שם של חברה לפועל יש חילוקי דעות).

2. אתם, בתור מנכ"לים, לא מוזמנים לישיבות

כשאתם שמים לב שהצוות שלכם כבר לא דורש את תשומת ליבכם בפגישות חשובות, זה סימן בטוח שהחברה שלכם פרשה כנפיים. העובדים שלכם מרגישים שיש להם כוח, הם בטוחים בעצמם ומסוגלים להמשיך קדימה כצוות – גם אם אתם בחדר וגם אם לא. זה גם סימן שאתם לא מבצעים מיקרו-ניהול של החברה (תופעה מאוד לא רצויה).


לא מזמינים אתכם לישיבות? אל תעלבו, זה סימן טוב | צילום: thinkstock

3. התבקשתם לכתוב ספר (או משהו אחר)

שווקים מתפתחים תמיד מחפשים מובילי דרך קשוחים. אם החברה שלכם משפיעה בסביבה מתפתחת, אל תתפלאו אם מישהו יבקש ממכם לחלוק את מה שאתם יודעים בספר. על אף שמדובר בכבוד גדול, ובהזדמנות לתקשר את החברה, זו גם משימה שלוקחת לא מעט זמן ומאמץ. יחד עם זאת, כשזה קורה, אתם בהחלט יכולים לטפוח לעצמכם על השכם.

4. הלקוחות שלכם רוצים לעבוד בשבילכם

הדבר היחיד שטוב יותר מאשר לקוחות חכמים שכיף לעבוד איתם, הוא שהם גם ירצו לעבוד בחברה שלכם. זהו מחמאה ענקית כשמישהו רואה את מה שאתם עושים כחדשני וחשוב מספיק בשביל לרצות להיות חלק מזה בצורה ישירה.

5. לקוח או שותף רוצים לקנות את החברה שלכם

אם חשבתם שלקוח שרוצה לעבוד בחברה שלכם זו מחמאה, מה תגידו על לקוח או שותף שרוצים לקנות אותה? זה יכול לקרות כאשר יש לכם לקוחות שהם שחקנים משמעתיים בתעשייה שלהם ורואים באחזקת הטכנולוגיות או השירותים שלכם, דרך להגדלת היתרון התחרותי שלהם. זה יכול לקרות גם כאשר עובדים יחד עם שחקן מתחרה שרואה באיחוד הכוחות כלי לחיזוק מעמדו בשוק. כך או כך, זו הרגשה נהדרת לדעת שמישהו מעריך מספיק את העסק שלכם כדי להגיש הצעה לקנייה.


רוצים לקנות אתכם? אתם יכולים להיות גאים | צילום: thinkstock

6. אתם מעצבנים מעסיקים אחרים בשוק

בטוח שהדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להרגיז מנכ"לים אחרים עם הגיוסים שלכם. אבל אם העסק הצומח שלכם צריך למשוך כישרונות גדולים, זה כמעט בלתי נמנע שתהיה חפיפה כלשהי בתחרות על מאגר העובדים האלה. אם אתם מתחילים לשמוע על אי נחת בקרב המתחרים על כך שהצלחתם "לגנוב" עובדים, זה סימן טוב – זה אומר שרואים בכם איום ולכן אתם נחשבים כוח משמעותי.

7. אתם הופכים לסטנדרט אליו משווים חברות אחרות

כשאתם ממלאים את תפקיד ה"אפל" במשפט כמו "זה האפל של עולם התעופה" או את תפקיד ה"נטפליקס" במשפט כמו "זה נטפליקס לחיות מחמד", אתם יודעים ששיחקתם אותה. הפכתם לסטנדרט לפיו נקבע התפקוד והאופי של כל חברה אחרת שעושה משהו דומה.

אז כדאי שתתחילו להוציא את הראש מהררי הנתונים והגרפים ותתחילו לחפש אינדיקציה למצבכם אצל האנשים שסובבים אתכם. יכול להיות שאתם נמצאים במקום טוב בהרבה ממה שנדמה לכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן