סכסוך עבודה בשלטון המקומי; הפקחים לא רושמים היום דוחות

ועדת תיאום וביצוע של ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה בשלטון המקומי, בשלוש הערים הגדולות – ת"א, חיפה וירושלים ובמועצות האזוריות. זאת בעקבות מבוי סתום במו"מ עם השלטון המקומי באשר לתשלום תוספת ניהול לעובדים ברשויות המקומיות שנקלטו לעבודה החל ממרץ 1999.  

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הורה היום לוועדי העובדים בשלטון המקומי, המועצות האזוריות וב-3 הערים הגדולות – תל אביב, חיפה וירושלים – לקיים אספות הסברה בכלל אגפי הפיקוח במדינה. המשמעות של אספות ההסברה הן כי פקחי העיריות בכלל הערים ברחבי מדינה חדלו לרשום דו"חות החל משעה 13:00 ועד לסוף היום.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: מרק ישראל סלם

במאי 2012 חתמה ההסתדרות לטענתה עם המרכז לשלטון מקומי על הסכם המסדיר ומעגן את תנאי העסקתם של העובדים ברשויות המקומיות. בהסכם נקבע כי עובדים המועסקים בשלטון המקומי החל משנת 1999 ומגיעה להם תוספת ניהול – יקבלו את התוספת רטרואקטיבית מאוקטובר 2012, וכי הקריטריונים לקבלת התוספת יסוכמו במו"מ נפרד. כאמור הצדדים הגיעו למבוי סתום.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, אמר היום: "לא ייתכן שהמרכז לשלטון מקומי חותם על הסכם מחד ומאידך מתנער מהיישום שלו. כינסתי היום את ועדי העובדים והיום נקיים אספות הסברה באגפי הפיקוח ברשויות המקומיות ברחבי המדינה. אנו אף הגשנו בקשה לוועדת תיאום וביצוע בנוגע להכרזת סכסוך עבודה".

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא, אמר בתגובה: "מניעת קיצוצים בתקציבי הרשויות המקומית, זו המלחמה האמיתית. לנסות לדון בתוספות שכר בזמן משבר תקציבי – זה ניתוק טוטאלי מן המציאות. אנו דוחים על הסף כל קריאה לסכסוך עבודה. בכוונת משרד האוצר להשית קיצוצים רחבים על כלל המשק ובכלל זה גם על השלטון המקומי, ההסתדרות מנסה לפעול מעל לראשם של ראשי הערים בנושא זה".

בוחבוט הציע ליו"ר הסתדרות המעו"ף, שלא לפגוע בעובדי הרשויות "בסכסוכי עבודה חסרי עילה ממשית וחסרי תכלית. במקום זאת, עליו לשנס מותניים, לחבור לשלטון המקומי וביחד למגר את רוע הגזירה לקיצוצים. אני מציע לעופר עיני, יו"ר הסתדרות העובדים, לגבש חזית משותפת. צפויים קיצוצים בתקציבי האיזון לרשויות המקומיות, בתקציבי החינוך, בתקציבי הרווחה וכו', וקיצוצים אלה יפגעו פגיעה אנושה בתקציבי הרשויות המקומיות ויביאו לפיטוריהם של אלפי עובדים". 

"לא ניתן למשרד האוצר לעשות "הפרד ומשול" בין השלטון המקומי להסתדרות", סיכם בוחבוט, "זה הזמן להגן על העובדים ולא לפגוע בהם באמצעות שביתות מיותרות וחסרות תכלית שרק יירעו את מצב העובדים. השלטון המקומי כיבד את כל הסכמי השכר שנחתמו ונכנס לגרעונות עקב תוספות השכר. ראש הממשלה הבטיח לתת שיפוי לתוספות אלו אך לא עמד בהבטחתו ולמרות זאת, ולמרות הקשיים התקציביים ברשויות המקומיות כל ההסכמים כובדו והעובדים לא נפגעו. זהו צעד פראי שאינו מקובל ביחסי העבודה. מי של עובד לא מקבל שכר, אנו שומרים לעצמנו את הזכות לשלם שכר ראוי בגין עבודה חלקית". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן