סלומינסקי: אני לא מרוצה מהתקציב – הכתובת של הגזירות אינה נכונה

"במילים עדינות, אני לא מאושר מהתקציב הזה", אמר יו"ר ועדת הכספים, ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) בהתייחסו לתוכנית הכלכלית שהוגשה לשרי הממשלה הלילה. בראיון לגל"צ אמר כי היה רוצה "לזרוק החוצה את העלאה של 1.5% במס הכנסה. הייתי שמח גם אם לא היתה תוספת של מע"מ אבל אני לא בטוח שיש אופציות אחרות. אני רוצה לראות את התמונה כולה. הכתובת של הגזירות אינה נכונה".

הממונה על התקציבים במשרד האוצר לשעבר, אורי יוגב, אמר מנגד כי "אני חושב שאין פה גזירות קשות. אפשר היה לעשות מהלכים יותר קשים מזה, זהו שיווי המשקל בין ההכרח לבין חוסר הרצון להטיל גזירות על הציבור". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבוקר פורסמו כל הגזירות הכלכליות (מסים וקיצוצים) לשנתיים הבאות. המדובר בגזירות קשות ובקיצוצים בסכום שיא של כ-38 מיליארד שקל. הגזירות נשלחו הבוקר לכל השרים ויובאו לאישור הממשלה בישיבה מיוחדת ביום ב' בשבוע הבא. לאחר מכן יוגשו התקציב וחוק ההסדרים לאישור הכנסת והתהליך יושלם עד סוף חודש יולי. הגזירות צפויות להתקל בהתנגדות חריפה מצד שרים וח"כים ונראה כי חלקן לא יבוצע.

להורדת תוכנית הגזירות המלאה לחצו כאן

יחימוביץ' תוקפת את לפיד: "כמה אכזרי וחסר בושה אפשר להיות?"

עיקרי הגזירות: המסים יעלו בחדות, הקצבאות יקוצצו

"תקציב מדינה הוא גם שאלה פוליטית", מודה יוגב, "זו לא שאלה של שר כזה או אחר, אלא בעיקר ראש הממשלה ושר האוצר. עכשיו נראה חודשיים של הרבה רעש, אבל בסופו של דבר התמונה תישאר דומה למה שהיה".

ניסן סלומינסקי | צילום: מתוך ויקיפדיה

"בשנים האחרונות תקציבי הממשלה גדלו מאוד", טען יוגב. "התקציב השנה גבוה ב-20 מיליארד שקל מזה של השנה שעברה. אין פה בשורה, כולנו היינו צפויים למהלך שיש בו קיצוצים. אני באמת מצטער על זה שמטילים עוד מסים, אבל בסופו של דבר אין ברירה. לפני 10 שנים היו קיצוצים קשים פי כמה וכמה, ואח"כ באו 10 שנים טובות".

"נתנו שירותים קצת יותר ממה שהיה", הסביר יוגב, "אם המשק היה צומח בשיעורים גבוהים יותר לא היינו צריכים כזו התאמה, אבל הוא לא צמח. תהיינה משפחות שתיפגענה לא מעט, אבל כל היתר ישלמו מעט. אין ירידה בשירותי רווחה, בריאות וחינוך. המדיניות של נתניהו לא נכשלה, אין הרבה אלטרנטיבות. אי אפשר להוציא יותר ממה שיש לך".

לגבי שאלת תקציב הבטחון, על רקע המצב בצפון, אמר יוגב: "בטוח שיקצצו גם בביטחון, השאלה אם יקצצו את כל הסכום המוצע. אם לא יקצצו בביטחון יצטרכו לקצץ במקומות אחרים. כשאין ברירה – אין ברירה. הפגיעה המשמעותית תהיה בהקצאות לחרדים ובביטחון. צריך עדיין לסגור סופית את תקציב הביטחון והשאלה אם זה יגמר ב-4 מיליארד שקל. אבל קיצוץ יהיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן