סלקום: הרווח הנקי צנח ברבעון השלישי ב-37% ל-124 מיליון שקל

התחרות בסלולר ממשיכה לתת את אותותיה בתוצאות החברות הוותיקות בתחום. סלקום מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום על ירידה של 37.7% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה ל-124 מיליון שקל. זאת על רקע ירידה של 13% בהכנסותיה ל-1.4 מיליארד שקל.

התחרות פגעה בסלקום והביאה לירידה של 36.4% בהכנסות מציוד, אשר הסתכמו ב-300 מיליון שקל, בהשוואה ל-472 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, כמו גם לירידה של 3.8% בהכנסות משירותים. לפי סלקום, הירידה בהכנסות משירותים מיוחסת בעיקר לשחיקת המחירים המתמשכת של שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות הגבוהה בשוק, והירידה בהכנסות מציוד נבעה בעיקר מירידה משמעותית בכמות מכשירי הסלולר שנמכרו ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הורדות המחירים בענף הביאו גם להמשך השחיקה בהכנסה הממוצעת שרושמת החברה לכל מנוי, שצנחה ב-17%, מ-105 שקל ברבעון המקביל ל-86.7 שקל ברבעןו השלישי של 2012.

מנכ"ל החברה ניר שטרן התייחס לתחרות בתחום, ואמר כי "ברבעון השלישי גייסה החברה כ-5,000 מנויים חדשים נטו. זהו הישג מרשים לאור התחרות העזה. הגיוס החיובי נובע מהצלחת "סלקום טוטאל" וכן מתחילת העברת מנויי צה"ל אלינו, כאשר חלק הארי של מנויי צה"ל יצטרף ברבעונים הבאים".

השפעת התחרות בתחום הסלולר, על רקע כניסתן של המפעילות החדשות – גולן טלקום, HOT מובייל, והמפעילות הווירטואליות – ניכרה גם בתוצאותיה של המתחרה פלאפון, אשר רשמה צניחה של 41% ברווח התפעולי – מ-342 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה, ל-199 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2012.

בית סלקום | צילום: יח"צ

לפני כשבוע נודע כי בסלקום קרובים (ביחד עם פרטנר) לסיכום עם בזק, לפיו תרכושנה חברות הסלולר מבזק מקטעי רשת ותוכלנה לספק שירותים קוויים. אם אכן ייחתם ההסכם תצא למעשה לדרך הלכה למעשה רפורמת השוק הסיטונאי, אשר מבוססת על המלצות ועדת חייק ומטרתה מתן אפשרות לקבלת שירותי תקשורת ממספר רב של חברות עבור הצרכנים, גם מאלו שאינן מצוידות בתשתית הפיזית הדרושה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן