סקר סופהשבוע: שלי יחימוביץ' המועמדת המועדפת לתיק האוצר

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' לא תהיה ככל הנראה ראש הממשלה הבאה, אבל הציבור היה שמח לראות אותה באחת מעמדות המפתח החשובות בממשלת ישראל. כך על פי סקר מיוחד ל"סופהשבוע" של "פאנלס פוליטיקס", בראשות מנחם לזר. על פי ממצאי הסקר, 14% מהמשיבים היו שמחים לראות את יחימוביץ' מכהנת כשרת האוצר בממשלה הבאה. 13% רוצים ששר האוצר הנוכחי, ח"כ יובל שטייניץ, ימשיך בתפקידו.

למקום השלישי הגיע ח"כ סילבן שלום (הליכוד-ביתנו) ורק 3% רוצים את אביגדור ליברמן בתפקיד. הכלכלן שלמה מעוז, שהתמודד על מקום ברשימת הליכוד, זוכה לתמיכתם של 5% ממשיבי הסקר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בסקר נשאלו בעלי זכות ההצבעה איך לדעתם נכון לטפל בגירעון התקציבי של המדינה. 37% השיבו כי היו רוצים לראות שילוב של הגדלת מסים על חברות ועשירים, לצד קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, ו-17% הציעו להסתפק בקיצוץ רוחבי. 4% מהציבור בכלל מעדיפים שהמדינה תדפיס עוד מזומנים ותפתור את הגירעון גם במחיר של אינפלציה, כפי שעשו בארה"ב בעקבות המשבר הכלכלי האחרון.

 

 


יחימוביץ'. 14% רוצים אותה כשרת האוצר | צילום: ארטיום דגל

17% לא רוצים את בל"ד וש"ס בכנסת הבאה

17% מהציבור היו מעדיפים את הכנסת הבאה ללא בל"ד, בה חברה ח"כ חנין זועבי. במקום השני בקרב המפלגות "השנואות" נמצאת ש"ס, אותה מעדיפים היו 14% מבעלי זכות ההצבעה לראות מחוץ לפוליטיקה.

אחריהן, עם 10%, נמצאת רע"מ-תע"ל. 9% מהציבור היו מעדיפים כנסת בלי התנועה בראשות ציפי לבני, ובדיוק אותו שיעור של מצביעים היה שמח לראות את עוצמה לישראל מחוץ לכנסת ה-19.


לא רוצים אותם בכנסת. ראשי ש"ס | צילום: מרק ישראל סלם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן