עד חצי המלכות: כמה כסף באמת שווה המלכה אליזבת?

המלכה אליזבת חגגה השנה את יום הולדתה ה-86. עם ציון שנת ה-60 להכתרתה, היא הפכה למלכה השנייה הוותיקה ביותר בממלכה, אחרי המלכה ויקטוריה. מספיק להעיף מבט במלתחת החגיגות של המלכה הנוכחית, הכוללת חליפת שנהב עטורה בשלל אבני חן ותכשיטי יהלומים מהודרים כדי לדעת שהיא חיה את חייה כמיליארדרית לכל דבר. אך האם שווי הונה אכן מצדיק תואר זה? לא ממש. 


המלכה ובעלה, הנסיף פיליפ בן ה-91, חיים את חייהם בבית ששוויו מוערך בכ-5 מיליארד דולר. בארמון בקינגהאם, המשמש כמקום המגורים של המשפחה המלכותית בלונדון, יש 775 חדרי שינה, 188 חדרי אמבטיה ועוד 52 חדרי אורחים למיניהם. לטענת חברת הנדל"ן הבריטית, סאבילס, מאחר שהארמון מעולם לא הוצע למכירה, יש להעריך שמחירו האמיתי הוא "יקר מפז". עם זאת, בהתבסס על נתוני האזור בו ממוקם הארמון, ניתן להעריך את מחיר הנכס על פי חישוב של כ-2,130 פאונד למטר מרובע. 

עם זאת, חשוב לזכור שכל הנכסים מהם נהנית משפחת המלוכה למעשה שייכים בפועל לבריטניה. בין יתר הנכסים המלכותיים החשובים קיימים גם אוסף האמנות היוקרתי של המשפחה, הכולל את אוסף התכשיטים המלכותי בשווי 11 מיליארד דולר ואפילו מספר פסלים של ברבורים הפזורים לאורך נהר התמזה, עליהם תבע בית המלוכה בעלות במאה ה-12, כאשר בשר ברבורים נחשב למטעם אצילי. היום הוא כבר אסור למאכל במדינה.   

לעומת הנכסים ה"מושאלים", למלכה יש גם כמה פרטיים משלה. טירת בלמורל, הנמצאת באיים הסקוטיים, משמשת את המלכה ומשפחתה בעת שהותם באזור. הטירה נרכשה על ידי המלכה ויקטוריה בשנת 1848. למשך מספר חודשים במהלך השנה, מתירה המלכה את הכניסה לטירה לציבור הרחב. כעת, למשל, מארחת הטירה תערוכה מיוחדת לרגל שנת ה-60 למלוכתה של אליזבת המציגה בגדים, אביזרים ושאר חפצים המשמשים לנשפים מלכותיים, כולם בסימן יהלומים. 

בנוסף, בבעלות המלכה נמצאות מספר חוות לגידול פירות ברחבי בריטניה וכמובן אוסף אמנות אישי ותכשיטי יוקרה. כמו כן, המלכה מחזיקה גם באחד מאוספי הבולים הגדולים ביותר בעולם, אותו היא ממשיכה לטפח לאחר שירשה אותו מאבותיה.  


בנוסף לנכסיה, מקבלת המלכה מדי שנה "משכורת" של 12 מיליון דולר. בסופו של דבר, על פי חישוב של פורבס, הונה האישי של המלכה מוערך ב-500 מיליון דולר בלבד. אמנם מדובר בסכום נאה, אך לא מספיק כדי להיכנס לרשימת המיליארדרים העולמית. באשר ליורשה הצפוי, בנה הנסיך צ'ארלס קיבל השנה 29 מיליון דולר ו-28 מיליון דולר בשנה שעברה, עבור היותו הדוכס של אחוזת קורנוול. על פי נתונים המפורסמים באתר האינטרנט האישי של הנסיך, הוא מבזבז כ-40% מסכום זה על הוצאות הקשורות לתפקידו המלכותי. למרות העובדה שמדובר ב-50% מהונו המתבזבזים כל שנה, עדין אין סיבה לדאגה. 

צילומים: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן