“עד כה קשה להצביע על השפעה ישירה של המערכה בעזה על המסחר בדולר שקל”

הדולר-שקל פותח שבוע נוסף על רקע המערכה המסלימה בעזה. "לפי שעה, קשה להצביע על השפעה ישירה של המערכה על המסחר בדולר שקל", כך אומרים הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "אם בתחילה היה חשש כי ההסלמה הצבאית תבריח חלק מהספקולנטים, הרי שהשקל שוב גילה חוסן. ואולם, כעת אנו כבר בפאזה הקרקעית ואם נראה התארכות והסלמה של המערכה, כפי שהדברים נראים כעת, יש לשער כי הדבר יכביד על השקל".

"בשבוע שעבר נכנס לתמונה גם בנק ישראל, שהתערב ביום חמישי במסחר. הבנק נכנס לשוק פעם נוספת בקרבת רמת 3.40, ואין ספק כי התזמון היה מכוון במטרה לקבוע תחתית ברמה הזו, שהיא גם רמה עגולה בעלת חשיבות פסיכולוגית".

"כרגע, ניתן לזהות ברמה הזו תבנית של תחתית כפולה, ועלייה מעל 3.44 עשויה להקנות מומנטום נוסף לתיקון. גם המסחר העולמי ישפיע על הדולר-שקל. אם עונת דוחות הרווח תמשיך להיות חיובית ונראה את המשך הסנטימנט החיובי בוול-סטריט, הדבר יכביד על הדולר בעולם, וגם למול השקל".

הלחימה לא משפיעה בשלב זה על הדולר-שקל | צילום: רויטרס

בינתיים בוול סטריט – עליות שערים

בניגוד לירידות השערים החדות שראינו באחד העם אתמול, מדדי המניות המובילים בוול סטריט ממשיכים לדחוף מעלה, ובשבוע שעבר נעלו שבוע מצוין, כאשר הדאו-ג'ונס עולה ב-0.73%, ה-S&P500 עולה ב-1.03% והנסדא"ק עולה ב-1.5%.

"אין ספק שהצרות הגיאו-פוליטיות, ובכלל זה גם הפלת המטוס המלזי מעל אוקראינה והחשש מפני הרעה נוספת ביחסי רוסיה-המערב וגם המצב המסלים ברצועת עזה, מעיבות על הסנטימנט ומגבירות את אי-הוודאות, אבל מרכז תשומת הלב בשוק בימים אלה נתונה לעונת דוחות הרווח בוול-סטריט, שממשיכה להנפיק תוצאות משביעות רצון".

"ראוי לציין שבשנים האחרונים השווקים רגישים הרבה פחות למשברים הגיאו-פוליטיים הללו, והתגובה השלילית היא לרוב מתונה וקצרת טווח". בהקשר הזה יש לציין כי ההערכות הן שגם ירידות השערים באחד העם, הן זמניות בלבד ואינן מעידות על תחילתה של מגמה מתמשכת. בבית ההשקעות הלמן אלדובי ציינו אתמול כי "הירידות הינן במחזורים נמוכים וניכר כי כרגע אין פאניקה ומשיכת כספים אגרסיבית כלקח ממבצעי עבר". מעניין יהיה לעקוב היום אחר התפתחות המסחר ולראות לאן הדברים הולכים. בשעה זו, נראה כי המסחר מתאפיין במגמה חיובית. 

"באשר לעונת דוחות הרווח בארה"ב, השבוע צפויות כרבע מהחברות הכלולות במדד ה-S&P500 לפרסם את דוחותיהן, מה שמבטיח לנו שבוע תנודתי ומעניין במיוחד. בין החברות המרכזיות שיפרסמו השבוע – מיקרוסופט, אינטל, פייסבוק, אפל, קאטרפילר, בואינג, סטארבאקס ועוד. אם חברות המפתח הללו ימשיכו במגמה החיובית שראינו עד כה מהמגזר העסקי בארצות הברית, הדבר יסייע לדחוף את המדדים לשיא אחד אחרון לפני שהשווקים פורשים לחופשת הקיץ באוגוסט", מסכמים ב-FXCM.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן