עודף הנכסים של המשק הישראלי זינק לשיא של 42 מיליארד דולר

עודף הנכסים על ההתחייבויות של המשק הישראלי ביחס לחו"ל קפץ ב-22.4%, המהווים 7.7 מיליארד דולר, ונעמד על 42 מיליארד דולר, כך על פי דו"ח שמפרסם היום בנק ישראל.

לפי הנתונים שמפרסם בנק ישראל המסכם את הרבעון השני של 2012, יתרת ההתחייבויות של המשק לחו"ל ירדה בכ-5.5%, שהינם 12.6 מיליארד דולר, וזאת על רקע ירידות מחירים בשוק המניות בבורסה בתל אביב המסתכמות בשווי של כ-8.4 מיליארד דולר וממימושים נטו בהיקף של כ-2.9 מיליארד דולר של תושבי חוץ במק"מ ובאג"ח ממשלתיות. בתוך כך, סך ההתחייבויות של המשק הישראלי לחו"ל עומד על 217 מיליארד דולר.

עודף הנכסים הוא נתון המודד את ההפרש בין סך החובות של משקים זרים כלפי ישראל (נכסים) ובין סך החובות של המשק הישראלי כלפי משקים זרים (התחייבויות).

נתונים: בנק ישראל

מנגד, גם יתרת הנכסים של המשק הישראלי בחו"ל ירדה ברבע השני של שנת 2012 בכ-4.8 מיליארד דולר, המהווים ירידה של 1.8%, ועמדה בסוף חודש יוני על כ-260 מיליארד דולר. שווי תיק המניות של תושבי ישראל בחו"ל ירד בכ-1.7 מיליארד דולר.

עודף הנכסים על ההתחייבויות של המשק מול חו"ל במכשירי חוב בלבד, עלה בכ-1.1 מיליארד דולר – 1.9 מיליארד דולר – ועמד בסוף יוני 2012 על כ-60 מיליארד דולר, המהווים חוב חיצוני נטו שלילי של המשק הישראלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן