נתוני המכירות ברשתות המזון ממשיכים לרדת: לאחר ירידה של 2.9% בחודשים נובמבר-ינואר, המשיך וירד בשלושת החודשים האחרונים (פברואר-אפריל) פדיון רשתות המזון ב-3.8%. ברשתות השיווק ירד הפדיון ב-0.9% – כך על פי נתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימא, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים ציוד משרדי ואופטיקה.
לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים. נתונים אלה משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.
צילום: מרק ישראל סלם
פדיון מוצרי הטקסטיל וההלבשה ברשתות השיווק בחודשים ינואר-מרץ דווקא עלה ב-9.8% וב-9.5% בניכוי עונתיות. מוצרים בני קיימא עלו ברבעון הראשון של השנה ב-3.1% וב-2.4% בניכוי עונתיות.
על פי ההערכות, העלאות המסים שבפתח (מע"מ ומס הכנסה) יפחיתו עוד יותר את הצריכה הפרטית ואת רמת החיים של הישראלים. נתוני המכירות מצטרפים לנתונים כלכליים קשים שפורסמו אתמול ע"י הלמ"ס המשקפים האטה חריפה במשק ובעיקר בענף ההיי-טק: הייצור התעשייתי צנח בינואר-מרץ ב-8.2% ונתוני הייצור בענף ההיי-טק צללו ב-13.4% (בקצב שנתי). סך הפדיון של ענפי המשק (רמת הפעילות הכלכלית) ירד ב-2.3% ופדיון ענף הנדל"ן צנח בכ-20%.
|