עוד סאגה במרוץ לנגידות? דיווח: בלכר נתבע ייצוגית

בגלי צה"ל דווח הבוקר כי הפרופסור מריו בלכר, אשר נחשב למועמד המוביל לתפקיד נגיד בנק ישראל, הוא אחד הנתבעים בתביעה ייצוגית נגד הנהגת YPF – חברת האנרגיה הגדולה בארגנטינה, שעד לפני שנה שימש כדירקטור בה.

על פי דיווחים בכלי התקשורת, את התביעה הגישה קרן פנסיה אמריקאית ממישיגן, אשר המשקיעים מטעמה ב-YPF איבדו את כספם. זאת בטענה שהחברה הסתירה מהם את העובדה שממשלת ארגנטינה עלול להלאים את החברה, מה שאכן התרחש כשהונפקה.


מריו בלכר | צילום: מתוך ויקיפדיה

במאי 2012 הוחזרה חברת האנרגיה שהופרטה לידי ממשלת ארגנטינה בשל חוסר רצון מהתנהלות החברה, שהובילה לגירעונות כבדים, מה שהפסיק את חלוקת הרווחים, שרובם ניתנו עד אז באופן נדיב כדיבידנדים למשקיעיה. בלכר ושאר חברי הדירקטוריון הודחו על ידי המדינה והוחלפו, וכך למעשה סיים בלכר את תפקידו.

עם זאת, על פי ההערכות לא זה מה שיסכל את מינויו של בלכר לנגיד. יחד איתו נתבעים כשמונים אנשים נוספים וגופים גדולים, ביניהם ג'י.פי מורגן, קרדיט סוויס וגולדמן זאקס. בנוסף, מדובר בתביעה מסחרית ולא פלילית, על כן כל עוד בלכר דיווח עליה לוועדת טירקל הוא אמור להיות מוגן. מקורביו טענו אמש בפני גל"צ כי עשה זאת, ואמרו כי בלכר כלל לא היה מעורב בהלאמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן