עונת הדוחות בארה"ב נפתחת: "מצפים לרבעון מאכזב"

עונת הדוחות הרבעוניים תיפתח הערב בארה"ב והכלכלנים מצפים לתוצאות מאכזבות. חברת אלקואה יצרנית האלומיניום תהיה הראשונה שתפרסם הלילה את תוצאותיה ועל פי התחזיות היא צפויה להציג עליה קלה בלבד ברווח הנקי, מ-6 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2012 ל-8 סנט למניה ברבעון הראשון של 2013. עוד צופים האנליסטים כי החברה תדווח על הכנסות של 5.89 מיליארד דולר, ירידה של כ-0.16% לעומת הרבעון הקודם. 

על פי סקר של רויטרס צפויים רווחי החברות הנכללות במדד ה-S&P 500 לעלות בכ-1.5% בלבד, זאת לאחר שברבעון האחרון של השנה החולפת רשמם המדד זינוק של 4.3%. "באופן כללי הציפייה היא כי תוצאות הרבעון הראשון של השנה יהיו מאכזבות", אומר מנכ"ל חברת הייעוץ הפיננסי דלתא גלובל בבוסטון ברוס זארו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


חברות רבות מהמובילות במשק האמריקאי כבר פרסמו אזהרות רווח לרבעון הראשון. על פי נתוני רויטרס, היחס הצפוי בין הדוחות השליליים לחיוביים בקרב חברות ה-S&P הוא הגבוה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2001. 

הנתון החשוב ביותר בתוצאות הרבעון הראשון יהיה הרווח הנקי, זאת לאחר שהמשקיעים שמודעים לההאטה בכלכלה האמריקאית לא צופים לבשורות בשורת ההכנסות. לדברי האסטרטג הבכיר של בית ההשקעות קונברג'אקס בניו יורק ניק קואלס, "הרבעון הראשון היה 'ככה-ככה' במשק ולכן אף אחד לא יופתע אם נתוני ההכנסות יאכזבו. מצד שני, המשקיעים יצפו שהחברות יפצו על כך בשורת הרווח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן