עידן חדש, פלוס: על המהפכה בשוק התקשורת בעקבות השקת שירות הטלוויזיה החדש של סלקום

חברת התקשורת "סלקום" השיקה הבוקר לראשונה את שירות הטלוויזיה הרב ערוצית שלה, "סלקום TV", וטילטלה באופן ממשי את שוק התקשורת בארץ. במסיבת עיתונאים חגיגית אשר נערכה בתל אביב חשף מנכ"ל החברה ניר שטרן את השירות החדש והמסקרן אשר מוצע החל בשעה זו ללקוחות עבור 99 שקלים בחודש – ואשר צפוי להוות מתחרה משמעותי ראשון לספקיות התוכן אשר שולטות בשוק כיום, בדמות חברות "הוט" ו-"יס".

"כל עם ישראל חיכה לרגע הזה שנים רבות", אמר בתחילת האירוע גלעד ארדן, שר הפנים כיום ושר התקשורת עד לתקופה האחרונה, אשר נחשב לאחד הגורמים העיקריים אשר תמכו וקידמו את המהלך. "זה הרגע בו מתחילה תחרות בשוק הטלוויזיה בארץ. האזרחים משלמים כיום מחיר יקר מדי עבור חבילות התוכן, גם ביחס לעולם המערבי, וזו בעיה של חוסר התחרותיות בשוק, ממש כמו בתחומים אחרים", רמז (אולי) גם לנעשה בשוק הגז, אשר הפך לשיח העיקרי במהלך הימים האחרונים.

"לצערי, הוט ויס עשו כל שביכולתן כדי להסתיר מהציבור את חבילות התוכן הזולות אשר חייבנו בחוק", המשיך ארדן. "זה טבעו של דואפול, רק תחרות אמתית תוכל להביא לשיפור תנאים ולהוזלת מחירים. זה צעד משמעותי וחשוב לכל הצרכנים בארץ".

"בראייה לאחור, היו 3 רגעים משמעותיים במהלך ההיסטוריה העסקית שלי בחרה", סיפר יו"ר החברה, עמי אראל. "הראשון היה כשקנינו את השליטה בה. השני כשיצאנו בהנפקה בניו יורק, וכעת זהו הרגע המכונן השלישי. כבר 3 שנים שאנו למדים את השוק, את המתחרים ואת הלקוחות. למדנו מה הלקוח רוצה ומה הוא מקבל כיום. זו הטלוויזיה של המאה ה-21".

צילום: יח"צ

הדור הבא?

אז מהי אותה "טלוויזיה של המאה ה-21"? ראשית, סלקום נכנסת בפעם הראשונה לשוק הטלוויזיה, ובכך משלימה את המעבר מחברת סלולר לחברת תקשורת לכל דבר ועניין. כניסת ספקיות הסלולר לשוק הטלוויזיה אינה בשורה מפתיעה, וכבר שנים רבות שמהלכים וניסיונות נעשים בכיוון. אך הפעם למעשה משיקה סלקום בפעם הראשונה שירות מתחרה בספקיות הוותיקות בשוק. "הוט" ו-"יס" נהנו עד היום משליטה מוחלטת בשוק התקשורת הרב ערוצית בישראל, כשרק טכנולוגיות צפייה באמצעות רשת האינטרנט או מכשירים מתקדמים (סטרימרים) למיניהם אפשרו תחרות מסוימת.

כעת, באמצעות הממיר החדש של סלקום, יוכלו הלקוחות לקבל גישה מלאה למגוון רחב של ערוצים (הערוץ הראשון, השני, 10, ערוץ הכנסת, ערוץ הספורט ועוד), בנוסף לשירותי VOD מתקדמים עם מגוון ענק של סדרות וסרטים. בחברה רוכשים את התכנים הרבים היישר מיצרני התוכן עצמם, ומציעים את הסדרות כולן ללא כל תשלום נוסף ובאיכות HD. לכך ניתן להוסיף פלטפורמה מיוחדת לגלישה באינטרנט, לצפייה בתכני הווידאו של אתרי האינטרנט המובילים, צפייה בערוצי יוטיוב, האזנה למאגר המוזיקה של החברה ("ווליום", בו למעלה ממיליון שירים), ערוצים ייעודיים (קומדיות, תכני ילדים, דרמה וכו') ועוד מגוון רחב של מאפיינים.

אנשי החברה השקיעו מאמצים רבים גם בהפיכת המוצר לידידותי במיוחד ל"צופים החדשים" – אלה אשר צופים ברבים מהתכנים במכשירי הסלולר והטאבלט וגולשים ברשתות החברתיות ללא הפסקה. לכן, ניתן להפסיק את הצפייה במכשיר אחד ולהמשיך באופן אוטומטי מנקודת העצירה במכשיר אחר, והצופים יוכלו לשתף את עצם הצפייה ואת הגיגיהם אודותיה ברשתות החברתיות השונות בלחיצת כפתור. הממיר מבצע למעשה אינטגרציה מלאה בין 3 טכנולוגיות: אינטרנט אלחוטי, רשת הסלולר (4G) ועידן פלוס.

מחירו של השירות החדש עומד כעת על 99 שקלים בחודש. גורמים שונים טוענים כי אמנם מדובר במחיר גבוה במעט מהמצופה, אך עדיין במחיר זול ביחס לסכומים אשר נהגו הלקוחות לשלם עבור שירותי התוכן הקיימים בשוק כיום.

כניסתן של חברות הסלולר לשוק הטלוויזיה, כאמור, אינה הפתעה כלל. "הדור הבא" של הטלוויזיות בהחלט היה צעד צפוי, וסביר להניח כי כבר בתקופה הקרובה נראה את המשך תהליך האינטגרציה בין חברות התקשורת השונות – בדרכן להפוך לנותנות שירות כולל, החל מסלולר, דרך שירותי אינטרנט ועד לשוק הטלוויזיה. לנו, כצרכנים, מדובר לבטח בחדשות טובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן