עידן עופר, הישראלי העשיר בעולם, שוקל לעבור לגור בלונדון

האם עידן עופר עובר לגור בלונדון? מקורבים למשפחת עופר מספרים כי איש העסקים, בעל השליטה בחברה לישראל שוקל להעתיק את מגוריו לממלכה האנגלית, זאת על רקע כוונת בנו ללמוד שם. אולם, בקהילת העסקים יש הטוענים כי הסיבה למעבר היא דווקא משיקולי מס.

בתגובה לפרסום על כוונתו של עופר לעבור לחו"ל, אמר דוברו כי "מדובר באיש עסקים גלובאלי המחלק את זמנו בין ישראל לבין לונדון, כאשר עיקר עסקיו נמצאים בחו"ל ושם הוא מבלה את רוב זמנו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי דירוג פורבס, עופר הוא הישראלי העשיר בעולם עם הון מוערך של 6.5 מיליארד דולר. עופר המדורג במקום ה-182 ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס, הוביל הוביל במשך עשור וחצי את הרחבת פעילות הקבוצה שנרכשה מיורשי שאול אייזנברג – רכישת חברת ההשקעות תמורת 300 מיליון דולר התגלתה כהשקעה מוצלחת ומהווה מנוע הצמיחה של אימפריית משפחת עופר.

עידן עופר | צילום: סיון פרג'

עוד לפני פטירתו של אביו, סמי עופר, בוצעה חלוקת הנכסים העיקריים בין שני הבנים אייל ועידן. זאת כדי שלא יתגלעו מריבות דומות לאלו שאירעו סביב מות אחיו של סמי, יולי עופר. שני האחים אף השכילו, בעצת עורכי הדין המנוסים, להפריד כוחות לפני שנים אחדות, ולמנוע חיכוכים בין בני הדודים.

היותו של עידן עופר בוגר לונדון ביזנס סקול ובעל שנות פעילות בסינגפור, בהונג קונג ובמדינות המפרץ הפרסי סייעו להתפתחות הקבוצה וחברות הספנות הפרטיות של המשפחה.

אייל עופר, אחיו הבכור של עידן, הוא הישראלי השני ברשימה עם הון מוערך של 6 מיליארד דולר. עופר הבכור מרכז את הפעילות הבינלאומית של המשפחה, ומעדיף לשמור על פרופיל נמוך יותר, אך הוא בעל קשרים בינלאומיים ענפים בארה"ב ובבריטניה, וחולש על פעילות הנדל"ן והספנות. הוא בעל האחזקה בחברת השיט רויאל קריביאן, הנמצאת בבעלות משותפת של משפחות עופר ופריצקר, בה הוא מכהן גם כחבר דירקטוריון. אימפריית הספנות כוללת גם את זודיאק הבריטית, הכוללת צי של כ־130 ספינות, וגם את חברת הספנות הסינגפורית טנקר פסיפיק העוסקת בהובלת נפט וכימיקלים.

לדירוג המלא – הישראלים העשירים ביותר בעולם לשנת 2013 – לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן