עידן עופר הפסיד יותר מחצי מיליארד שקל בעקבות מינוי ועדת ששינסקי 2

בשעה 11:13 הגיעה לתיבת המייל של מערכות האתרים הכלכליים הודעה ממשרד האוצר. "הוקמה ועדת ששינסקי 2" נכתב בכותרת ובתוך ההודעה נכתב כי ועדת ששינסקי 2 תפעל על מנת להבטיח כי החלק אותו מקבלת המדינה (מסים, תגמולים, ותשלומים אחרים) ישקף את המגיע לציבור כתוצאה משימוש במשאבי טבע לאומיים.

"על הוועדה לבחון את החלת העקרונות שיגובשו בהקשר של מחצבי ים המלח, בשים לב, בין היתר, להחלטת ממשלה מס' 4060 ולהסכם המפורט שנחתם עם מפעלי ים המלח בעקבותיה ביולי 2012, ובשים לב לדיון הציבורי שהתקיים סביב אפשרות מיזוג החברה עם חברה זרה", לשון ההודעה.

למדד הטייקונים היומי של פורבס – לחצו כאן

ההכרזה על הוועדה וההדגשה כי תדון במפעלי ים המלח השפיעו ישירות על מנית החברה לישראל ומנית כיל שהגיבו בירידות דרמטיות. החברה לישראל, אחת המניות היציבות והחזקות של המשק הישראלי צנחה ב-6.3% – צניחה חסרת תקדים במניה בסדר גודל כזה.

עידן עופר, הפסד של יותר מחצי מיליארד שקל | צילום: רויטרס

הצניחה הקפיצה את עידן עופר לראש רשימת המפסידים של מדד הטייקונים היומי של פורבס כשהוא רושם הפסד "על הנייר" של יותר מחצי מיליארד שקל – 588 מיליון שקל – כשאחריו, בהפרש אסטרונומי נמצא עופר נמרודי עם הפסד של 10.1 מיליון שקל על ירידת ערך של 4.2% במנית הכשרת יישוב.

ההפסד המאסיבי של עופר בנוסף להחלשות הדרגתית של המניה בתקופה האחרונה הביאו למהפך במדד הטייקונים העוקב אחר השינוי במחיר המניה המובילה של בעל האחזקות והעלה את דוד עזריאלי (קבוצת עזריאלי) על אחזקותיו בקבוצה למקום הראשון על חשבונו של עופר.

מנגד, באש רשימת המרוויחים היומיים ניצב שאול אלוביץ' (קבוצת בזק) לאחר שמנית בזק קפצה היום ב-4.9% ומסבה לבעל השליטה בה רווח של 196 מיליון שקל. אחריו ניצב דוד עזיראלי עם רווח יומי של 129 מיליון שקל על הנייר. גם שלמה אליהו (קבוצת מגדל) התברג היום בחמישייה המרוויחה לאחר שמנית מגדל נכנסה היום למדד ת"א 25 (25 החברות הגדולות בבורסה הישראלית מבחינת שווי שוק). 

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן