עין תחת עין: אינטרפול יצרה מטבע דיגיטלי כדי להילחם בפשעים ברשת

בעולם בו הכל נהפך לדיגיטלי, כיצד המשטרה יכולה להדביק את הקצב בו כמות הפשעים שמבוצעים אונליין הולכת וגדלה?

המרכז הבינלאומי החדש של אינטרפול בסינגפור, כנגד פשעים ברשת, יצר מטבע משלו כדי להיאבק בפשע המערב מטבעות וירטואלים כמו ביטקוין. בדומה לביטקוין, זהו מטבע מבוזר (cryptocurrency), כלומר כזה שנוצר באמצעים טכנולוגיים, וערכו נקבע על בסיס הסכמה בין רשת משתמשים, ולא על פי ערך סחורה או החלטה של מוסד.

המרכז הגלובלי של אינטרפול לחדשנות (IGCI), הוא מרכז הפשע הדיגיטלי ומחקר הפשע ברשת הראשון של הסוכנות. הוא החל לפעול בתחילת אוגוסט, והוא הוקם גם כדי לפתח אמצעים אשר יסייעו במלחמה נגד הפשע. מטבע ווירטואלי דיגיטלי של הסוכנות הוא אחד מהם, וניתן להשתמש בו במשחק ניסיוני המבוסס על סימולציה.

"יצרנו עולם וירטואלי, וצוות העובדים יכול להגיע, לתפעל את הדברים האלו וללמוד תוך כדי", אמר מנהל IGCI, מאדאן מוהן אוברוי, לעיתון סטרייט טיימס במהלך יריד האבטחה "אינטרפול וורלד".

ביטקוין צובר הכרה בעולם, אך הוא חביב על פושעי סייבר | צילום: thinkstock

"הרגשנו שאם מנסים ללמד אנשים מתוך רקע של מדיניות על הדברים האלה, דרך מצגות פאואר פוינט, זה לא כל כך הגיוני. תנו להם לשחק וללמוד יותר דרך המשחק".

באתר שלה, הסוכנות מסבירה כי משטרות בכל העולם מתמודדות עם קשיים הולכים וגוברים של פעילות בנוף המשתנה, כאשר פושעים מנצלים טכנולוגיות חדשות, את הקלות שישנה בנסיעות ממקום למקום ואת הטבע האנונימי של העסקים הווירטואליים.

אמנם ביטקוין צובר עם הזמן הכרה ברחבי העולם, אך עדיין יש לו מוניטין כמטבע אשר פושעי סייבר מחבבים. דוח של אוניברסיטת MIT מזהיר כי טכנולוגיה המפותחת תחת השראת ביטקוין ודומיו – הידועה בשם חוזים חכמים – תהיה אולי זו שתפתח גל חדש של חדשנות פלילית. חוזים חכמים אלו תוכניות מחשב קטנות, אשר יכולות לבצע פעולות כמו השלמת מסחר פיננסי ואישור נוטריוני בהסכם חוקי. מאחוריהן עומד הרצון להחליף את מקומם של פקידי צד שלישי כמו עורכי דין, אשר חתימתם מחייבת בהסכמים רבים. הטכנולוגיה החכמה הזו מסוגלת לאמת מידע ולהחזיק או להשתמש במימון דרך מטבע מבוזר דומה לביטקוין.

חברות מסוימות טוענות כי חוזים חכמים יכולים להפוך שווקים פיננסיים ליעילים יותר, או לפשט העברות מסובכות כמו הסכמי רכוש. אבל, אחרים חושבים כי זהו הכלי היעיל ביותר עבור פעולות פליליות, מאחר ומוותרים על האמון בסיטואציות בהן קשה להשיג אותו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן