עיר מחוברת: סיאול תרושת ב-WiFi בחינם עד 2017

פאק וון-סון, ראש עיריית סיאול, בירת קוריאה הדרומית, הכריז לאחרונה כי בכל שטח ציבורי של העיר תהיה קליטת WiFi בחינם עד שנת 2017, לרבות רכבות תחתיות ואוטובוסים בזמן נסיעה, כך לפי סוכנות הידיעות Yonhap News.

היוזמה הזו, המכונה התכנית הדיגיטלית 2020 של סיאול, מטרתה להביא אל המטרופולין את הטכנולוגיה של האינטרנט של הדברים (IoT). סיאול תשקיע סכום כולל של 460.5 מיליארד וון (כ-374 מיליון דולר) בחמש השנים הקרובות על המדיניות הדיגיטלית החדשה הזו.

הקונספט של IoT מביא עמו את ההבטחה לספק רמה גבוהה יותר של קישוריות באמצעות חפצים מוחשיים שמחוברים לאינטרנט. האובייקטים הללו יכולים להזדהות אל מול מכשירים אחרים במטרה להחליף ביניהם מידע. מרכז המחקר Pew דיווח שדרום קוריאה היא אחת מהאומות הפורות ביותר בשימוש בטלפונים חכמים, כש-88% מתושביה מחזיקים באחד; כך שקישוריות היא דבר הכרחי מאוד בחיי היום-יום של קוריאני ממוצע.


Fotolia :סיאול: רשת אינטרנט חינמית ברחבי העיר שכמעט כולם בה מחוברים | צילום

סיאול מתכננת להקים גם מערכת חנייה אינטגרטיבית, בה יוכלו בעלי רכבים לבדוק את המיקום של רכבם במקומות חניה ולקבל מידע רלוונטי אל הסמארטפון שלהם. מהעיר נמסר כי המערכת תכלול 550 מקומות חניה פרטיים וציבוריים עד שנת 2020.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן