עכשיו זה מדעי: זיהום אוויר מגביר את הסיכון ללקות בהתקף לב

זיהום אוויר עשוי לגרום להתקפי לב ולמוות, במיוחד בקיץ, כאשר רמת זיהום האוויר גבוהה יותר. זוהי מסקנתם של חוקרים מאוניברסיטת רייס ביוסטון אשר חקרו 11,677 מקרים של התקפי לב בין השנים 2004 ל-2011. הם מצאו כי בתקופות של זיהום שיא, הסיכון להתקפי לב גבר ב-4.6%. כל התקפי הלב הללו התרחשו מחוץ לכתלי בתי חולים.

החוקרים קתרין אנסור ולורן ראון הצליבו בין נתוני הזמן והמקום של המקרים לבין רמת זיהום האוויר שנרשמה באזור. הם הודיעו על ממצאיהם בסוף השבוע בכנס האגודה האמריקנית לקידום מדע (AAAS) בבוסטון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המחקר נעשה אמנם ביוסטון, אולם ממצאיו עשויים להיות משמעותיים בכל אזור: הנתון הארצי הצביע על פי מחקרם על כ-300 אלף אנשים שעברו התקפי לב מחוץ לבתי החולים, כש-90% מהם גם נפטרו; יותר ממחצית ממקרים אלה התרחשו בחודשי הקיץ.

צילום: IngImages A.S.A.P

חוקרי מערכת הנשימה של האדם חשדו במשך שנים בקשר שבין עלייה בזיהום האוויר לבין ארועים לבביים. אולם לדברי מבצעי המחקר, מדובר בפעם הראשונה שנמצא קשר ישיר בין השניים.

ישנם כמובן משתנים נוספים שצריך לקחת בחשבון: מחקרים קודמים מצאו כי מחלות לב שכיחות יותר בקרב אנשים בעלי רמות הכנסה והשכלה נמוכות, ממוצא אפרו-אמריקאי.

החוקרים כותבים במחקרם כי הקשחת תקני זיהום האוויר המותר עשויה להציל חיים. נקודת אור מבחינתם עשויה להיות כי איכות האוויר ביוסטון השתפרה באופן דרמטי במהלך השנים וכי האוויר בה צלול בהרבה יחסית לבייג'ינג, למשל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן