עלה ברשת: עותק חתום של "הזקן והים" נמכר ב-11,700 ליש"ט

60 שנה לאחר שיצא לאור, "הזקן והים" הוא עדיין ספר מבוקש. עותק חתום מהמהדורה הראשונה של הנובלה, אשר נכתבה על ידי ארנסט המינגווי בספטמבר 1952, נמכר בחודש שעבר בסכום של 11,700 ליש"ט.

היצירה היתה עבודתו האחרונה של המינגווי אשר פורסמה במהלך חייו. המחיר הגבוה מהווה שיא עבור ספריו של המינגווי אשר נמכרים בזירת מכירות הספרים האינטרנטית "אייב-בוקס", והיה השלישי בגובהו במכירות שנערכו באתריה במהלך חודש אוגוסט.

המינגווי. עדיין מבוקש | רויטרס

הסיפור פורסם במקור במגזין לייף ב-1 בספטמבר, 1952, כשגירסת הספר יצאה שבוע לאחר מכן. דווח כי לייף מכרה 5 מיליון עותקים של אותה מהדורה. 

הספר, המוקדש לעורך הספרותי של המינגווי, מקסוול פרקינס (אשר ערך בין היתר גם את עבודותיו של סקוט פיצ'גרלד), זכה ב-1953 בפרס פוליצר. המינגווי עצמו זכה בפרס נובל לספרות שנה לאחר מכן. הזקן והים הוא ספר קצר המספר את הסיפור של דייג קובני זקן, ומאבקו ללכידת דג חנית. רוב הסיפור הוא למעשה מונולוג של הדייג כשהוא לבדו בסירה.

עלות הדפסתו של העותק שנמכר ברשת אייב-בוקס היתה במקור 2 ליש"ט בלבד. בהקדשה נכתב "בברכה, ארנסט המינגווי, 1958". הספר היקר ביותר שנמכר באייב בוקס באוגוסט היה מחזה צרפתי מהמאה ה-15, אשר נמכר ב-12,670 ליש"ט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן