עליות שערים קלות בבורסה בניו יורק

שבוע המסחר המקוצר בבורסה בוול סטריט נפתח היום ביציבות, בהמשך למגמה בסוף השבוע ועל רקע המגמה המעורבת בעולם. המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של הפד, אשר ממשיך לפזר רמזים לגבי העלאה אפשרית. שבוע המסחר בארה"ב יהיה קצר יותר מרגיל, בשל חג ההודיה בחמישי וסגירת הבורסה המוקדמת בשישי (בלק פריידיי). מניות אלרגן ופייזר במוקד בעקבות עסקת הענק.

סטנלי פישר, סגן יו"ר הפד בארה"ב, אמר כי חלק מהבנקים המרכזיים בעולם עשויים לשנות את שיעור הריבית האפסית בעתיד הקרוב, ובכך ממשיך פישר את הרמזים שנזרקו לאוויר על ידי הפד לאחרונה. כזכור, לפי פרוטוקולים של ישיבת הפד ב-28 לאוקטובר, רוב בכירי הבנק המרכזי בארה"ב תמכו בהעלאת הריבית בחודש הבא. חברי הפד הגדירו את ההעלאה כ"מתאימה". אם אכן יקבע הפד לממש את ההחלטה, תהיה זו החלטה היסטורית שכן ב-7 שנים האחרונות עמדה הריבית על רמה אפסית. בנוסף, נתונים שפורסמו לאחרונה על המשק האמריקאי, לפיהם מספר המשרות עלה מעבר למצופה, מגבירים את ההערכות בעולם כי הפד יעלה בסופו של דבר את הריבית. השבוע צפויים להתפרסם כמה נתוני מאקרו משמעותיים בארה"ב, ביניהם הצריכה הפרטית ומכירות הבתים.

צילום: thinkstock

הבורסות בעולם ננעלו במגמה מעורבת היום, כאשר ברקע עומדת ההתרעה לגבי פיגוע נוסף בסדר גודל של המתקפה בפריז בסוף השבוע שעבר. למרות זאת, בוול סטריט נרשמת כעת מגמה חיובית קלה, כאשר מדד הדאו ג'ונס נסחר סביב ערך הפתיחה, מדד ה-S&P 500 מתחזק ב-0.1% ומדד הנאסד"ק מטפס ב-0.2%. 

במוקד המסחר היום עומדת רכישת אלרגן על ידי פייזר, עבור 160 מיליארד דולר. מדובר בעסקה הגדולה ביותר אי פעם בתחום הפארמה, כאשר שווי החברה לאחר המיזוג יעמוד על יותר מ-320 מיליארד דולר. מניית פייזר נחלשת כעת ב-2.1% ומניית אלרגן יורדת ב-2.2%.

מניית חברת האנרגיה נובל אנרג'י מתחזקת ב-0.4% בשעה זו, לאחר שחצי מפעילותה בשדה הגז "אפרודיטה" בקפריסין נרכש על ידי בריטיש גז. בשדה הגז שותפה גם קבוצת דלק הישראלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן