על אף הסערה בבורסות העולם: אחד העם ננעלה בירידות מתונות

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות קלות על רקע הסערה בשוקי העולם, בעקבות חוסר הוודאות השורר באיטליה ואי ההכרעה הפוליטית לאחר הבחירות במדינה. אחרי ספירה של 99% מהקולות מסתמן כי תיתכן הצבעה נוספות, זאת לאחר שאף אחדת מהמפלגות לא השיגה רוב בשני בתי הממשל הדרוש להרכבת ממשלה. 

מדד ת"א 25 הגיב אמנם לירידות החדות בעולם אך ירד בשיעור מתון יחסית של 0.2%, ת"א 100 נחלש גם הוא ב-0.2%, מדד הבנקים התחזק ב-0.2%, מניות הנפט והגז התחזקו ב-0.9%, מדד התקשורת רשם עלייה של 0.7% ומדד הנדל"ן איבד 0.7% מערכו על רקע נתוני הביקוש לדירות חדשות אשר פורסמו היום.

כלכלני קבוצת איילון אמרו היום בתגובה לתוצאות הבחירות הכלליות באיטליה כי אלו "מהוות את האתגר המשמעותי הראשון לשווקים הגלובליים בפתחה של שנת 2013. הכאוס הפוליטי באיטליה בבוקר שאחרי הבחירות מלמד בפעם המי יודע כמה כי נגיד הבנק המרכזי האירופי והטרויקה יכולים אולי לטפל ביציבות השווקים הפיננסים, אולם אינם מסוגלים לטפל באמון הציבור במדינות דרום אירופה במערכת הפוליטית שלהן אשר הביאה אותם אל עבר פי פחת".

פייר לואיג'י ברסאני | צילום: רויטרס

בארץ, רשמה הכשרה אנרגיה עלייה בולטת של 46.7% על אף שלא מסרה לבורסה הודעה יוצאת דופן. בריינסווי, אשר נמצאת במגעים עם גורמים בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק להפצת המכשיר שפיתחה לטיפול בדיכאון, איבדה 10% מערכה.

בנק ישראל הודיע אתמול כי הריבית לחודש מרץ תישאר ברמה של 1.75%. הבנק נימק את החלטתו בהתייצבות המצב הכלכלי בעולם. בהודעת הבנק נאמר: "ההערכות הרווחות הן שפחת הסיכון להחרפת המשבר הכלכלי העולמי. בתוך כך, נתונים מקרו כלכליים ממשקים מובילים בעולם מצביעים על תמונה מעורבת. לפיכך, בשלב הזה, מוקדם לקבוע האם מדובר בתפנית חיובית".

עם זאת, בשוק הישראלי חוששים כי השארת הריבית על כנה תעודד העלאת מחירים בשוק הנדל"ן. לטענת יו"ר לשכת שמאי המקרקעין אוהד דנוס, "אין בנתונים שהציג בנק ישראל בנושא הנדל"ן משום בשורה טובה לציבור רוכשי הדירות. כל הנתונים שמציג הבנק תומכים, למעשה, בהמשך יציבות המחירים, עם נטייה קלה לעליות מחירים באזורים מסוימים".

בית המשפט דחה את בקשתה של אירופה ישראל, ולא יתערב בהסדר החוב של אלביט הדמיה מול בנק הפועלים – כך קבעה היום סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך.

ההחלטה הגיעה לאחר שאתמול הגישה אירופה ישראל בקשה דחופה להסדר נושים בחברה הבת. לטענת אירופה ישראל, "על-אף שחוב האשראי בין בנק הפועלים לבין 'אירופה ישראל' מוגדר בהסכם ומשולם כמוסכם, בנק הפועלים התריע כי בכוונתו לפנות למינוי כונס על המניות המשועבדות, זאת על אף שהדברים עולים כדי פגיעה באינטרסים של הבנק עצמו". מניית החברה התחזקה היום ב-1%.

מניית אי.די.בי ריכזה עניין על רקע המאבק בין אי.די.בי פתוח לנציגות מחזיקי האג"ח של החברה, בראשות קרן יורק. החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, הנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, שלחה היום מכתב נוסף לעורכי הדין של נציגות בעלי האג"ח של החברה. 

"בהתאם למידע שהתפרסם", כתבו באי.די.בי, "הגיעה קרן יורק להחזקה של 20% מכלל הע.נ. של אגרות החוב. לאור מיעוט המשתתפים באסיפות מחזיקי אגרות החוב מקנות החזקותיה של קרן יורק השפעה דומיננטית בהחלטות של מחזיקי אגרות החוב". מניית החברה עלתה היום ב-2.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן