על מדרגות בית המשפט: לד זפלין תישפט על הפרת זכויות יוצרים בת 45 שנה

ארבעים וחמש שנה לאחר שיצא, ההמנון של להקת הרוק לד זפלין "Stairway To Heaven" עושה את דרכו מרשימות ההשמעה של תכנות הרדיו אל בית המשפט.

שופט המחוזי בארצות הברית ר. גרי קלאוזנר פסק כי תביעה שהוגשה על ידי נאמנו של רנדי קליפורניה (Randy Craig Wolfe) מהלהקה הוותיקה Spirit, תוכל להמשיך למשפט שיחל ב-10 במאי.

הנאמן מייקל סקידמור, האמון על נכסיו של קליפורניה, הגיש תביעה בשנת 2014 בה הוא טוען כי השיר "Stairway To Heaven" מפר את זכויותיה של הספיריט על השיר "Taurus", אשר יצא בשנת 1968, שלוש שנים לפני "Stairway To Heaven". השופט קלאוזנר פסק כי סקידמור הציג די ראיות על מנת שהתיק יוכל להתקדם.

Heinrich Klaffs :שני הנאשמים בתיק, פלנט ופייג', בהופעה ב-1973 | צילום

הנאשמים בתיק הם הכותבים של השיר "Stairway To Heaven", רוברט פלנט וג'ימי פייג' חברי הלד זפלין. לפי דיווחי הלוס אנג'לס טיימס, קלאוזנר שחרר מהתיק מספר נאשמים נוספים, לרבות חבר הלהקה ג'ון פול ג'ונס וחברות המוזיקה וההפקה Super Hype Publishing ו-Warner Music Group.

בתביעה המקורית ביקשו עורכי דינו של קליפורניה כי הוא יקבל קרדיט של כותב משותף של השיר, כשהקטע שמפר לכאורה את זכויותיו הוא קטע הפתיחה האקוסטי של "Stairway To Heaven".

לד זפלין כבר שינתה קרדיטים בעבר: ב-1985 החברה הגיעה במסגרת תביעה משפטית מצדו של המוזיקאי ווילי דיקסון לפשרה שקבעה כי הבלוזיסט יקבל קרדיט של כותב משותף על השיר "Whole Lotta Love", שאומץ באופן חלקי מתוך שירו של דיקסון "You Need Love".

החליטו בעצמכם – השיר Taurus של להקת Spirit:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן