על סף מהפך: האם גייטס ידיח את סלים ויהפוך לאדם העשיר בעולם?

קרלוס סלים הוא האיש העשיר בעולם בארבע השנים האחרונות. עם זאת, סלים איבד מעל 4 מיליארד דולר בשבוע שעבר בלבד ועלול לאבד בקרוב את תואר האיש העשיר ביותר בעולם לביל גייטס, השווה כ-67 מיליארד דולר.

הונו של סלים קיבל כבר מכה ניצחת בשל תיקון לחוקה המקסיקנית, אשר עלול לקרוע את אימפריית הטלקום של סלים לגזרים. זה הספיק כדי לגרוע בשבוע שעבר 3.7 מיליארד דולר בתוך יומיים בלבד בהחזקה הגדולה ביותר שלו עד כה, America Movil. ערכם של כמה מנכסיו האחרים ירדו גם כן, אולם ההפסדים לא היו משמעותיים באותה המידה.

נכון לסגירת המסחר ביום שישי האחרון, הפער בין סלים וביל גייטס, אשר עמד לפי דירוג המיליארדרים של פורבס על 6 מיליארד דולר, הצטמצם. כעת נותר לראות אם ומתי יפול סלים מתחת לידידו האמריקאי. באחרונה הם שיתפו פעולה בהקמתה של קרן לקידום מחקר ופיתוח של טכנולוגיה חקלאית להגדלת תפוקת החקלאים אשר עשויה לסייע בהפחתת הרעב בקרב עניי העולם.


גייטס | צילום: רויטרס

בסוף השבוע האחרון עקבנו באדיקות אחר מניית America Movil בשעות שאחרי המסחר. המניות אכן הגיעו לשפל של 18.60 דולר, אבל זה לא הספיק אפילו לרגע כדי להדיח את סלים מהמקום הראשון.

אולם השוק מצביע על כך שהחלק העליון של הדירוג עשוי להשתנות בקרוב. אם מחיר המניות של America Movil ימשיך במסלול הירידה שלו, עשוי ביל גייטס להיות עד סוף השבוע שוב האיש העשיר ביותר בעולם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן