על רקע ההסכם עם איראן: ת"א 25 שבר עוד שיא. מניית קמטק זינקה בכ-30%

הבורסה באחד העם ננעלה היום (א') בעליות שערים על רקע השיאים שנשברו בסוף השבוע – הדאו ג'ונס וה-S&P בניו יורק, כמו גם על רקע ההסכם שנחתם הלילה בין האיראן ו-6 המעצמות.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.6% ומדד הבנקים התחזק ב-1.4%. מדד התקשורת הוסיף 1.4% לערכו, ומדד הנפט והגז עלה ב-0.7%. מדד הנדל"ן ירד ב-0.1%.

ביום שישי נסגרה וול סטריט בעליות שערים שהביאו את מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P לשיאים חדשים. הבוקר שבר גם מדד המעו"ף  בתל אביב שיא חדש – 1,351 נקודות, זאת על רקע הבשורה כי בשיחות בז'נבה, הגיעו הלילה הצדדים להסכם ביניים.

לפי ההסכם תעצור איראן למשך חצי שנה את המשך תוכנית העשרת האורניום שלה, והסכימה לא להמשיך לקדם את בניית כור המים הכבדים באראק, המיועד לייצור פלוטוניום ותאפשר ביקורים יומיים לפקחי הסוכנות לאנרגיה אטומטית בנתנז ובפורדו. בתמורה, יוקלו חלק מהסנקציות הכלכליות הכבדות המושתות על איראן. בין השאר יופשרו מיליארדי דולרים השייכים לטהרן בחשבונות בנק זרים ויחודש השכר במתכות, פטרוכימיקלים וחלקי מטוסים.

לפי דיפלומטים מערביים, איראן תקבל גישה לסכום של 4.2 מיליארד דולר. קתרין אשטון, שרת החוץ של האיחוד האירופי אמרה כי "הסכם הביניים יוצר זמן ומקום למציאת פתרון כולל בסוגיית הגרעין האיראנית".

מגיבה בחיוב להסכם. הבורסה בתל אביב | צילום: אהוד כהנים

מניית אפריקה צנחה היום בכ-7%, זאת לאחר שירדה בשיעור דומה ביום חמישי האחרון בעקבות סירובם של בעלי השליטה לבצע שינויים בתנאי הסדר החוב. ההחלטה מונעת מהחברה פרעון מוקדם של חובותיה. גם מניות בבילון ואופקו איבדו היום כל אחת כ-7%.

המניה שהובילה את המגמה החיובית בת"א היא מניית קמטק, וזאת לאחר שהבוקר צצו סביבה שמועות על הצעת רכש, והמניה זינקה בכ-40%. בינתיים הופרכו השמועות על ידי החברה, אולם המניה תיקנה אך במעט, והמסחר בה נסגר בעליה של כ-30%.

מניות נוספות שתרמו היום לעליה במדדים הן: מניית אבוג'ן, שזינקה בכמעט 10%; מניית דיסקונט, שעלתה בכ-5%, ומניות לייפרסון ופרוטרום שעלו כל אחת בשיעור של כ-3%.

מחר צפוי לפרסם בנק ישראל את החלטתו בדבר הריבית לחודש דצמבר אשר צפויה להישאר ללא שינוי. כלכלני לידר שוקי הון אומרים הבוקר כי "לא צפוי שינוי בריבית על רקע יציבות בקצב הפעילות במשק, יציבות בשע"ח, מדד גבוה באוקטובר והמשך עלייה במחירי הדיור. כנראה שרכישות מט"ח על ידי בנק ישראל (ולא הורדת ריבית) יהפכו להיות הכלי המוניטארי העיקרי לבלימת הייסוף בשקל, כפי שאירע ביום חמישי האחרון."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן