על רקע הודעתו של דראגי: המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים קלות

המסחר בבורסה בניו יורק מתנהל בשעה זו בעליות שערים קלות – על רקע המגמה השלילית בה ננעל המסחר אמש, ובמיוחד בהשפעת נאומו של נגיד הבנק האירופאי המרכזי, מריו דרגי, אשר דיבר לאחר הצהרת הריבית של הבנק. לאחר שהבנק חשף את החלטתו להותיר את הריבית במדינות הגוש על רמה של 0.05% גם במהלך החודש הקרוב, נאם דרגי והצהיר כי בהתאם למדיניות ההרחבה הכמותית עליה החליטו ראשיו, הבנק יחל לרכוש אג"ח כבר מיום שני הקרוב.

דבריו של דרגי השפיעו באופן משמעותי על השווקים ברחבי העולם. בבורסות אירופה נרשמת בשעה זו מגמה חיובית, כאשר בצרפת ובגרמניה מתחזקת הבורסה ב-0.9%, ובלונדון נרשמות עליות של 0.6%. המגמה החיובית משפיעה כאמור גם על המסחר בניו יורק, שם מתחזק מדד הדאו ג'ונס ב-0.3%, מדד ה-S&P 500 מסיף 0.2% לערכו ומדד הנאסד"ק מתחזק ב-0.3% גם הוא.

צילום: thinkstock

אתמול, כזכור, פורסמו שורה של נתוני מאקרו אודות המשק האמריקאי אשר הביאו לנעילה השלילית במדדים המובילים אמש. על פי "ספר הבז'" אשר פורסם אתמול, ב-6 מחוזות ברחבי ארה"ב נרשמה צמיחה מתונה בלבד במהלך החודשים ינואר-פברואר, כשב-6 המחוזות הנותרים נרשמה צמיחה איטית במיוחד. בנוסף, פורסם נתון המשרות החדשות בשוק הפרטי בחודש החולף – לפיו נוספו למשק האמריקאי 212,000 משרות חדשות – נתון נמוך מהציפיות המוקדמות בשוק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן