על רקע המגמה החיובית בעולם והשפל במחירי הנפט: עליות שערים נרשמו בנעילה בתל אביב

הבורסה בתל אביב ננעלה היום בסימן ירוק, לאחר שאתמול בנק ישראל הותיר את הריבית ברמה של 0.1%. עוד ברקע למסחר, הדאגה המתגברת לאור הירידה המתמשכת במחירי הנפט. למרות זאת, התקיים היום המסחר באירופה ובאסיה בעליות שערים, ובוול סטריט נרשמת מגמה דומה כעת.

לאחר חופשת חג המולד ארוכה, חזרו אתמול בניו יורק לשבוע המסחר האחרון לשנה האזרחית. המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בירידות של עד 0.2%, על רקע השפל במחירי הזהב השחור. מנכ"ל מכללת אפיק פיננסים אלי קאופמן, ציין הבוקר כי שבוע המסחר האחרון בעולם לשנת 2015 "נפתח אמש בירידות שערים אשר נחלשו במהלך יום המסחר, כאשר מדובר בסנטימנט השלילי החד מאז חודש נובמבר. יומן האירועים הכלכליים נמצא גם הוא בפגרת החגים, לכן רוב התמקדות המשקיעים מתרחשת סביב מחיר הנפט – אמש מחיר החבית היווה 37.6 דולרים, ירידה של 3.4%. ניתן לומר כי מדובר בירידה שיכולה להפוך רק לעליה, למרות החשש אותו מנסה לעורר איראן והסרת הסנקציות עליה שצפויות להיכנס לתוקפן בקרוב, כי תייצר עוד מעל מיליון חביות נפט ליום ותמכור אותן במחיר הנמוך מ-30 דולרים עבור חבית, כך ב-2016 נראה סימני התאוששות משמעותיים ומחיר הנפט יתחיל לטפס חזרה לכיוון 50 דולרים – מחיר עבור חבית".

המסחר בניו יורק נפתח היום במגמה חיובית, למרות הנעילה השלילית אמש, ובאירופה ננעלו המדדים המובילים במגמה דומה.

אצלנו החליט בנק ישראל לא לפעול באותו קו שמוביל הפד האמריקאי – והותיר את הריבית על כנה, בשיעור של 0.1%. בנק ישראל בראשות הנגידה קרנית פלוג, הבהיר כי לא תתבצע העלאה עד אוקטובר 2016.

לאחר החלטת הריבית ננעלה הבורסה ברחוב אחוזת בית במגמה שלילית, אך היום, כאמור, המסחר ננעל בעליות. מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.4% ומדד הבנקים הוסיף 0.9% לערכו. מדד התקשורת ירד ב-0.4%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.5% ומדד הנפט והגז עלה ב-0.2%.

מניית כלל ביטוח נחלשה ב-1.5% היום, על רקע הצפי לחתימה על עסקת מכירתה לחברת מקרולינק הסינית, בהיקף של מעל ל-2.5 מיליארד דולר.

לעומתה, מניית קופיקס נסקה ב-7.2% בעקבות רכישת 50% מהרשת בידי ריצ'י הנטר, מנכ"ל שופרסל בעבר. מנייה נוספת בתחום המזון אשר רשמה עליות חדות היום, היא אסם שקפצה ב-3.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן