על רקע המגעים להסכם בנוגע לתקרת החוב: וול סטריט ננעלה בירידות

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בירידות על רקע המבוי הסתום במגעים לגיבוש הסכם בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע להשבתת שירותי הממשל בארה"ב והעלאת תקרת החוב.

מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.9%, מדד S&P 500 איבד 0.7% מערכו ומדד הנאסד"ק רשם ירידה של 0.6%.

באירופה ננעל הערב המסחר דווקא בעליות: בורסת לונדון הוסיפה 0.6% לערכה, בורסת פרנקפורט רשמה עליה של 0.9% ובורסת פאריס התחזקה ב-0.8%. באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: בורסת שנחאי נחלשה ב-0.2%, בורסת טוקיו התחזקה ב-0.3% ובורסת הונג קונג הוסיפה 0.5% לערכה.


צילום: רויטרס

גם היום טרם נחתםהסכם שימנע את כניסתה של ארה"ב למצב של חדלות פירעון, יומיים בלבד לפני המועד האפשרי האחרון. מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד, המנהל זה מספר ימים משא ומתן עם עמיתו הרפובליקני, מיץ' מקונל, אמר אתמול בסיום יום הדיונים כי "נעשתה התקדמות עצומה" וכי "הם מקווים שעם מעט מזל, מחר (היום) יהיה יום בהיר, אולם הערפל טרם התפזר.

המשקיעים קיוו כי כבר היום ייחתם ההסכם המיוחל שיבשר את סיום ההשבתה הפדרלית, אישור התקציב והעלאת תקרת החוב האמריקאית. גם מקונל הרפובליקני נראה מחייך לאחר יום הדיונים אתמול והצהיר כי "עבר עלינו יום מוצלח". לפי ההסכם המתגבש שטרם נחתם, צפויים לאשר הנבחרים בוושינגטון את העלאת תקרת החוב לרמה שתספיק להתנהלות תקינה לפחות עד פברואר 2014 ופעילות הממשל תמומן עד אמצע חודש ינואר בשנה הבאה. בפרק זמן זה ימשיכו להתנהל דיונים על אישור תקציב קבע. אולם האור בקצה המנהרה כאמור עדיין אינו נראה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן