על רקע יוון ואיראן: המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל בעליות

הבורסה בוול סטריט ננעלה במגמה חיובית, על רקע ההסכם ההיסטורי שנחתם הבוקר בין המעצמות לאיראן בנושא הגרעין. בנוסף, המסחר תחילה ביטא את דאגת ההמשקיעים כי הפרלמנט היווני לא יסכים לאשר את הרפורמות שראש הממשלה ציפריס הבטיחה אתמול בתמורה לסיוע כספי נוסף מהאיחוד האירופאי, אך לבסוף סוגיית יוון לא השפיעה על המסחר.

יוון אמורה לאשר קיצוצים נרחבים בתקציבים, העלאות מיסים והקמת קרן לניהול נכסי מדינה, כדי שהמדינה תוכל להזרים הון לבנקים ולשלם את חובותיה לנושים.

אתמול ננעל המסחר בעולם בעליות שערים, בעקבות האופטימיות שהביא עימו ההסכם בין יוון לראשי האיחוד האירופאי. גם היום ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כאשר מדד הדאו ג'ונס הוסיף לערכו 0.4% מדד S&P 500 התחזק גם הוא ב-0.4%, ומדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%.

צילום: thinkstock

כאמור, ברקע למסחר עמד גם הסכם הגרעין עם איראן, במסגרתו, בין השאר יופחתו הסנקציות על המדינה בתמורה לפיקוח על מתקני הגרעין שלה. ההודעה הביא לצניחה במחירי הנפט בעולם, כאשר מחיר הנפט הגולמי ירד ב-1.7% ועומד על 51.2 דולר לחבית.

בניגוד לציפיות, המכירות הקמעונאיות איבדו 0.3% מערכן בחודש יוני, לפי נתוני המאקרו. המשמעות היא כי ייתכן ותהיה האטה בצמיחה ברבעון השני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן