על רקע ירידות השערים ברחבי העולם: הבורסה ננעלה במגמה שלילית

שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח על רקע ירידות השערים ששלטו בבורסות אירופה ובוול סטריט במהלך סוף השבוע. ביום שישי האחרון, כזכור, ננעל המסחר בבורסות אירופה בירידות שערים חדות של למעלה מ-2%, על רקע הצניחה המתמשכת במחירי הנפט. בצרפת נרשמו ירידות חדות גם על רקע הורדת דירוג האשראי של המדינה על ידי סוכנות פיץ', אשר הורידה את הדירוג ל-AA מ-AAּ פלוס.

ירידות השערים המדוברות לא פסחו גם על בורסת ניו יורק, שם ננעל המסחר בסוף השבוע בירידות חדות גם כן. מחיר חבית הנפט צנח את מתחת ל-58 דולר, והשלים צניחה של למעלה מ-12% במהלך השבוע האחרון בלבד.

בתל אביב כאמור ירד מדד ת"א 25 ב-0.7%, מדד ת"א 100 איבד 0.6% מערכו ומדד הבנקים דווקא התחזק ב-0.8%. מדד הנדל"ן עלה גם הוא ב-0.6%, מדד הנפט והגז עלה ב-0.8% ומדד התקשורת נחלש ב-0.5%.

צילום: דרור שאייר

על רקע ירידות השערים המדוברות בוול סטריט במהלך סוף השבוע, מניות ישראליות רבות שבו להיסחר היום בבורסה בתל אביב עם הפרשים שליליים מהותיים. כך, מניית ענקית התרופות טבע ירדה ב-3.5% ומניית פריגו ירדה ב-4%. גם מניית אי.די.בי פיתוח ירדה ב-7.3%, על רקע דיווחים כי החברה שוקלת למכור את אחזקתה בחברת כלל ביטוח. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן