על רקע משאל העם היווני: מגמה שלילית בנעילה בוול סטריט, ירידות חדות באירופה

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית אשר שולטת במסחר בבורסות ברחבי העולם. ברקע למסחר נמצאות תוצאות משאל העם אשר נערך אתמול ביוון, ואשר תוצאותיו פורסמו אמש. 

כזכור, אזרחי יוון נדרשו לבחור האם לקבל את ההגבלות ותנאי הצנע אשר הציבו מדינות האיחוד האירופי כתנאי להעברת כספי הסיוע ליוון, או לסרב. עם היוודע דבר תוצאות המשאל התברר כי אזרחי יוון בחרו לקבל את עמדתו של ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס – ובחרו ברוב גדול לסרב לדרישות האירופאיות. אך למרות הניצחון הגדול, הבוקר הוגיע שר האוצר היווני על התפטרותו, לשימחתם של כמה מראשי המערכת הבנקאית בגוש היורו.

כעת, כאמור, מצפים המשקיעים לבחון להין תנשב הרוח בנוגע לעתידה של יוון כחברה בגוש היורו. ראש הממשלה ציפראס מיהר להצהיר היום כי תוצאות המשאל אינן מצביעות בהכרח על עזיבה מיידית של יוון את האיחוד, וכעת צפויים ראשי המדינה לדון עם ראשי מדינות גוש היורו על המשך הצעדים. אם שיחות אלו לא יגיעו לעמק השווה, לא מן הנמנע כי יוון אכן תיפרוש מגוש היורו – כבר בעתיד הקרוב.

צילום: thinkstock

עם המחשבה הזו בראש התעוררו הבוקר המשקיעים בכל רחבי העולם, אשר פתחו היום את שבוע המסחר. בוול סטריט, כזכור, שבו המשקיעים מפגרה ארוכה במיוחד – שכן המסחר בבורסה בניו יורק נותר סגור ביום ו' האחרון עקב ציון יום העצמאות האמריקאי.

מאז שעות הבוקר, המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים חדות. ירידות אלו אמנם התמתנו מעט לאחר פרסום דבר התפטרותו של שר האוצר היווני, אך בהמשך הירידות התגברו פעם נוספת. בשעה זו מוביל את הירידות מדד הקאק 40 הצרפתי, אשר נחלש ב-1.9%, בעוד מדד הדאקס הגרמני משיל מערכו 1.5%. בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר המסחר בירידות גם כן, כשמדד הניקיי ירד ב-2.1%.

בשעה זו, כאמור, המגמה השלילית מגיע הגם למסחר בבורסה בניו יורק, שם המדדים המובילים נסחרים במגמה שלילית. מדד הנאסד"ק מאבד בשעה זו 0.5% מערכו, בעוד מדד ה-S&P 500 ומדד הנאסד"ק יורדים ב-0.3% כל אחד.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן