עניין של אסטרטגיה: אמזון לא מרוויחה ממכירות הקינדל

אמזון מציגים מודל עיסקי מעט שונה מהרגיל: בראיון שהעניק לרשת BBC, ג'ף בזוס מודה כי מכירות הקינדל של אמזון לא מניבות רווח לחברה.

בעוד האסטרטגיה העסקית שונה מאוד מזו של אפל, שם החברה מרוויחה על כל אייפון ואייפד, אמזון רוצים לספק לצרכנים מכשיר "מתווך" שיעלה את כמות המכירות של החברה ברשת – כמו ספרים וסרטים – שעליהם כבר הרווח השולי לחברה גבוה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בכך שאמזון מציעה מכשיר בעלות נמוכה המצריך מהמשתמשים לקנות לאחר מכן תוכן שוב ושוב, נוקטת החברה באסטרטגיה שונה בכל הנוגע לגיוס ושימור לקוחות. קינדל Paperwhite יכול להימכר ללא רווח בכלל מבחינת אמזון אך התוכן שאותו לקוח יקנה בעקבות רכישת המכשיר יעשה את ההבדל, במיוחד לפי הממצאים כי משתמשי קינדל קוראים יותר לאחר רכישת המכשיר.

ג'ף בזוס – לא מרוויח ישירות על הקינדל | צילום: רויטרס

"מצאנו כי כאשר אנשים קונים את הקינדל הם קוראים פי 4 ממה שהיו קוראים לפני שהם רכשו את המכשיר", אומר בזוס. "הנקודה המעניינת היא שהם אינם מפסיקים לקנות ספרים מודפסים – כלומר הם ממשיכים לקנות גם וגם".

האסטרטגיה עובדת היטב גם במכשירים אחרים שרק מספקים את התוכן – כמו קונסולת משחקים – אך יהיה מעניין לראות איזה אסטרטגיה טובה יותר. האם הצרכנים יעדיפו מכשיר בעלות גבוהה אך שמספק שפע של תוכן בצורה חופשית, כמו האייפד, או שיעדיף מכשיר בעלות נמוכה שבסופו של דבר עולה לא מעט ואף יותר בעקבות רכישות התוכן שלא נגמרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן